Octapharma Group realiseerde in 2019 een sterke groei van zowel omzet als bedrijfsresultaat

• De gerapporteerde inkomsten van € 2,2 miljard vertegenwoordigen een stijging van € 417 miljoen (23,2%) ten opzichte van 2018
  • Het bedrijfsresultaat van € 424 miljoen vertegenwoordigt een stijging van € 78,6 miljoen (22,7%) ten opzichte van 2018
  • Alle producten presteerden goed, maar hoogtepunten zijn de jaarlijkse groei van de immunoglobulineproductportfolio van de Groep, evenals Nuwiq®, albunorm® en fibryga®

LACHEN, Zwitserland--()--In reactie op de resultaten van de Groep zei Octapharma CEO en voorzitter Wolfgang Marguerre: “Octapharma heeft in 2019 een uitzonderlijk sterk resultaat behaald. We hebben een goede groei gerealiseerd in alle drie onze therapeutische gebieden. We bleven aanzienlijk investeren in R&D om de ontdekking en ontwikkeling van nieuwe levensveranderende behandelingen te financieren, evenals in onze plasmacollectiecapaciteiten om de toekomstige leveringen van onze levensreddende producten voor patiënten te verzekeren. Onze nieuwe subcutane immunoglobuline (SCIG), cutaquig®, kreeg in Europa goedkeuring na goedkeuringen in 2018 in de VS en Canada. Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) heeft een bijgewerkt label goedgekeurd voor onze recombinante factor VIII (rFVIII), Nuwiq®, met gegevens over effectieve bloedingsbescherming met tweemaal per week doseren met behulp van gepersonaliseerde profylaxe. Fibryga® kreeg Europese goedkeuring om verworven fibrinogeengebrek te behandelen, waardoor de eerdere goedkeuring voor gebruik bij patiënten met aangeboren fibrinogeendeficiëntie werd verlengd. Deze goedkeuringen bieden aanzienlijke voordelen voor zowel patiënten als artsen. Op basis van onze bestaande productportfolio en onze ontwikkelingspijplijn is Octapharma goed gepositioneerd om de komende jaren sterk te blijven presteren. ”

Ivana Spotakova
ivana.spotakova@octapharma.com