Cybin kondigt positieve vergadering aan het einde van Fase 2 met FDA aan voor CYB003 bij depressieve stoornissen en het programmaontwerp voor Fase 3

- Met afstemming volgens de Amerikaanse FDA ("Food & Drug Administration”) op meerdere sites, multinationaal programmaontwerp Fase 3 Bedrijf verwacht om het programma in Fase 3 halverwege 2024 te starten -

- 15 sites in de V.S. voor klinische proeven bepaald; Europese sites moeten nog worden toegevoegd -

- Robuuste, aanhoudende verbetering van depressiesymptomen met CYB003 na vier maanden, met 75% van de patiënten in remissie van hun depressie na twee dosissen (16mg) -

- BTD (Breakthrough Therapy Designation) voor CYB003 biedt een versneld beoordelingsverloop en groter engagement bij de FDA -

Dit persbericht vomt een “designated news release” ten behoeve van Cybins prospectusaanvullingen; elk gedateerd op 23 augustus 2023, bij de beknopte vorm van de basisprospectus gedateerd op 17 augustus 2023, zoals aangepast op 22 december 2023.

TORONTO--()--Cybin Inc. (NYSE American:CYBN) (Cboe CA:CYBN) (“Cybin” of het “Bedrijf”), een biofarmaceutisch bedrijf in klinische fase dat zich inzet om de geestelijke gezondheidszorg revolutionair te veranderen door geavanceerde, innovatieve behandelingsopties van de nieuwe generatie gebaseerd op psychedelica te ontwikkelen, maakte vandaag een positieve vergadering aan het einde van Fase 2 met de FDA bekend voor CYB003, de deuteriumhoudende psilocybine-analoog voor de adjunctieve behandeling van depressieve stoornissen (“MDD”).

Investeerders- & mediacontact:
Gabriel Fahel