Alvotech verhoogt overtekende PIPE-transactie tot ongeveer $ 175 miljoen

REYKJAVIK, IJsland--()--Alvotech Holdings SA (“Alvotech”), een toonaangevend wereldwijd biofarmaceutisch bedrijf dat zich uitsluitend richt op de ontwikkeling en productie van biosimilars voor patiënten over de hele wereld, en Oaktree Acquisition Corp. II (“Oaktree II”) ( NYSE: OACB), een beursgenoteerd overnamebedrijf voor speciale doeleinden, gesponsord door een dochteronderneming van Oaktree Capital Management, LP, heeft vandaag $ 21 miljoen aan aanvullende toezeggingen aangekondigd voor een onderhandse plaatsing (“PIPE”) van gewone aandelen Oaktree II in verband met hun voorgestelde bedrijf combinatie.

De opgewaardeerde PIPE, met een totale waarde van ongeveer $ 175 miljoen en volledig opgehaald als gewone aandelen tegen $ 10,- per aandeel, wordt gedreven door de toegenomen belangstelling van vooraanstaande IJslandse investeerders, waaronder Arctica Finance, Arion Bank en Landsbankinn. Deze $ 21 miljoen komt bovenop andere topinvesteerders, waaronder Suvretta Capital, Athos (het Strüngmann Family Office), CVC Capital Partners, Temasek Holdings, Farallon Capital Management en Sculptor Capital Management, onder anderen.

Stephanie Carrington
Stephanie.Carrington@westwicke.com