Lattice introduceert geavanceerd referentieontwerp voor 3D-sensorfusie voor autonome toepassingen

HILLSBORO, Ore.--()--Lattice Semiconductor (NASDAQ: LSCC), de leider op het gebied van laagvermogen programmeerbare systemen, heeft een nieuw referentieontwerp voor 3D-sensorfusie aangekondigd om de ontwikkeling van geavanceerde autonome toepassingen te versnellen. Door een laagvermogen, low-latency, deterministische Lattice Avant™-E FPGA te combineren met Lumotive ’s Light Control Metasurface (LCM™) programmeerbare optische bundelvormingstechnologie, verhoogt het referentieontwerp de perceptie en bevordert het sterke betrouwbaarheid en vereenvoudigde autonome besluitvorming in complexe omgevingen, waaronder industriële robotica, de auto-industrie en de infrastructuur voor slimme steden.

"Onze ontwikkeling van auto-, robotica- en fabrieksautomatisering en onze visie daarop evolueren voortdurend omdat de industrie snel verandert door autonome technologie," zegt Matt Dobrodziej, Corporate Vice President of Segment Marketing and Business Development bij Lattice Semiconductor. "De laagvermogen, low latency FPGA-oplossingen van Lattice met hun rekenkundige aanpak aan de edge zijn dus ideaal voor deze transformatie. En in combinatie met geavanceerde 3D-sensortechnologieën bieden Lattice's oplossingen voor sensorfusie onze klanten nog meer opties om geavanceerde toepassingen te ontwerpen die mobiliteit en veiligheid opnieuw definiëren."

De belangrijkste kenmerken van het nieuwe referentieontwerp voor sensorfusie zijn onder andere:

• Toonaangevende perceptie door gebruik te maken van laagvermogen AI-inferencing aan de rand op basis van Lattice FPGA-oplossingen die sensorfusieverwerking en synchronisatie voor alle sensoren ondersteunen, waarbij LiDAR-, radar- en camerasensoren worden gecombineerd.
  • Geavanceerde solid-state LiDAR met bundelsturing aangedreven door Lumotive's LCM technologie, voor superieure 3D-detectie.

"Lumotive's LCM bundelbesturingschips met AI-gestuurde scanmogelijkheden brengen solid-state LiDAR naar nieuwe prestatie- en flexibiliteitsniveaus in een compacte, modulaire en schaalbare 3D-detectieoplossing," aldus Dr. Kevin Camera, Vice President of Product bij Lumotive. "Lattice FPGA's kunnen complexe sensorfusie efficiënt uitvoeren met een absoluut minimale latentie. Deze extra krachtige kenmerken leveren autonome intelligente toepassingen op maat voor elk gebruikersgeval en situatie."

Bekijk live demonstraties op Embedded Vision Summit 2024

Het nieuwe referentieontwerp voor 3D-sensorfusie wordt getoond op Embedded Vision Summit 2024 van 22-23 mei in Santa Clara, Californië. Bezoek de tentoonstelling van Lattice op stand #418 om de innovatieve laagvermogen FPGA-oplossingen te bekijken die industriële, automotive en beveiligingstoepassingen aan de rand mogelijk maken.

Over Lattice Semiconductor

Lattice Semiconductor (NASDAQ: LSCC) is de leider op het gebied van laagvermogen programmeerbare systemen. Wij lossen netwerkproblemen van klanten op, van de Edge tot de Cloud, in de groeiende communicatie-, computer-, industriële, auto- en consumentenmarkten. Dankzij onze technologie, langdurige relaties en inzet voor ondersteuning van wereldklasse kunnen onze klanten snel en gemakkelijk innovatie invoeren om een slimme, veilige en verbonden wereld te creëren.

Ga voor meer informatie over Lattice naar www.latticesemi.com. Volg ons ook via LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube, WeChat of Weibo.

Lattice Semiconductor Corporation, Lattice Semiconductor (& design) en specifieke productaanduidingen zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Lattice Semiconductor Corporation of van haar dochterondernemingen in de Verenigde Staten en/of andere landen. Het gebruik van het woord "partner" impliceert geen wettelijk partnerschap tussen Lattice en enige andere entiteit.

ALGEMENE KENNISGEVING: Andere in dit bericht gebruikte productnamen dienen uitsluitend ter identificatie en kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve houders.

MEDIACONTACT:
Sophia Hong