Ferring en Rebiotix presenteren historische fase 3-gegevens die de superieure werkzaamheid van onderzoek RBX2660 versus placebo aantonen om herhaling van C. difficile-infectie te verminderen

• De centrale fase 3-studie van de RBX2660 voldeed met succes aan het primaire eindpunt; gegevens vandaag gepresenteerd op Digestive Disease Week® (DDW)
  • RBX2660 is het eerste op microbiota gebaseerde levende biotherapeutische middel dat de werkzaamheid aantoont al bij de eerste herhaling van Clostridioides difficile (C. difficile) -infectie
  • RBX2660 Fase 3-gegevens dragen bij aan ‘s werelds grootste en meest robuuste klinische programma dat ooit is uitgevoerd op het gebied van op microbiomen gebaseerde therapieën
  • Bevindingen bouwen voort op eerdere klinische onderzoeken met RBX2660 die herhaalde werkzaamheid en consistente veiligheid aantonen, waaronder twee onderzoeken met twee jaar veiligheidsopvolging

Loading media player...

SAINT-PREX, Switzerland & ROSEVILLE, Minnesota--()--Ferring Pharmaceuticals en Rebiotix, een Ferring Company, hebben vandaag de resultaten gepresenteerd van de cruciale fase 3 PUNCH™ CD3 klinische studie, die de superieure werkzaamheid en consistente veiligheid van een enkelvoudige dosis RBX2660 aantoont bij het verminderen van herhaling van Clostridioides difficile-infectie (CDI) ten opzichte van placebo. RBX2660 is een experimenteel, potentieel eersteklas op microbiota gebaseerd levend biotherapeuticum.

For more information, please contact

Heather Guzzi