Eaton benoemt Scott Adams tot president van eMobility segment

Scott Adams (Photo: Business Wire)

GALESBURG, Mich.--()--Energiebeheerbedrijf Eaton heeft vandaag aangekondigd dat Scott Adams is benoemd tot president, eMobility. In deze rol zal hij gevestigd zijn in Southfield, Michigan, en rechtstreeks rapporteren aan João Faria, president, Vehicle Group, Eaton. Adams is verantwoordelijk voor het leiden van alle aspecten van het bedrijf om de doelstellingen van Eaton voor omzetgroei en winstgevendheid te realiseren.

“Scott’s bijdragen aan het succes van onze eMobility-activiteiten sinds de oprichting, samen met zijn diepgaande kennis van automarkten en klanten maken hem een uitstekende keuze voor deze rol”, aldus Faria. “Zijn bewezen staat van dienst bij het leiden van organisaties om groei te bereiken, zal een pluspunt zijn bij het uitbreiden van ons eMobility-portfolio en het versterken van onze wereldwijde capaciteiten.”

Adams trad in 1994 in dienst bij Eaton als project engineering manager in Cleveland, Ohio, en heeft gedurende zijn 26-jarige loopbaan bij het bedrijf tal van functies met een toenemende omvang bekleed. Meest recentelijk was hij senior vice-president, Productstrategie, Verkoop en Marketing, eMobility, waar hij verantwoordelijk was voor het ontwikkelen en uitvoeren van Eaton’s groeistrategie voor elektrificatie.

Thomas Nellenbach
thomasjnellenbach@eaton.com