PPG boekt sterke vooruitgang ten opzichte van 2030 duurzaamheidsdoelstellingen met recente report

PITTSBURGH--()--PPG (NYSE:PPG) maakte vandaag sterke vooruitgang bekend ten opzichte van zijn 2030 ESG-doelstellingen (Environmental, Social & Governance) voor de nabije toekomst, inclusief een gestegen verkoop uit duurzamere oplossingen en het verminderen van de uitstoot van broeikasgassen binnen zijn eigen activiteiten en de waardeketen.

“Aandacht voor duurzaamheid in de ruimste zin van het woord is de kern van PPG’s doel om de wereld te beschermen en mooier te maken,” aldus Diane Kappas, vicepresident global sustainability van PPG. “We weten dat onze inspanningen een positieve impact op het milieu, onze klanten en uiteindelijk ook op de groei van PPG op lange termijn hebben. Onze doelstellingen voor 2030 leiden ons naar nieuwe gebieden, en we zijn trots dat we ons wereldwijde leiderschap op dit gebied kunnen tonen.”

PPG’s 2023 ESG Report markeerde de belangrijkste vorderingen uit het rapportagejaar, waaronder:

• 44% van de verkoop uit duurzamere producten, zoals verf met lage koolstofuitstoot op basis van biologische grondstoffen van de merken SEIGNEURIE™ PANTEX™ en GUITTET™ ODYSSÉE™ van PPG, die het grote publiek toegang biedt tot duurzamere verf zonder aan betaalbaarheid of prestaties in te boeten
  • 10% minder uitstoot van broeikasgassen binnen de eigen activiteiten van het bedrijf (Scope 1 en 2)
  • 12% minder uitstoot in de waardeketen (Scope 3) door ingekochte goederen en diensten, klantenverwerking van verkochte producten en de verwerking aan het einde van de nuttige levensduur van verkochte producten
  • 45% van het procesafval hergebruikt, gerecycled of teruggewonnen
  • 13% minder waterintensiteit in gebieden met watertekort
  • 97% van de belangrijkste leveranciers beoordeeld op criteria betreffende duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid
  • $13,1 miljoen geïnvesteerd in het initiatief COLORFUL COMMUNITIES® sinds 2015
  • Op schema om het merendeel van de beoogde doelstellingen voor 2025 inzake diversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie te halen of te overtreffen

“We hebben een lange geschiedenis in het mogelijk maken van het succes van onze klanten, het leveren van toonaangevende innovaties, ethisch handelen en de milieu-impact van onze activiteiten beperken,” zegt Peter Votruba-Drzal, PPG vicepresident-elect, global sustainability. “Duurzaamheid en productiviteit staan centraal in wat we doen, van het ontwikkelen van producten en processen die de grootste uitdagingen van onze klanten oplossen tot het aansturen van een meer circulaire economie.”

Het volledige ESG-report is beschikbaar via ppg.com/sustainability.

PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD®

Bij PPG (NYSE:PPG) werken we elke dag aan het ontwikkelen en leveren van de verf, coatings en speciale materialen waar onze klanten al meer dan 140 jaar op vertrouwen. Met toewijding en creativiteit lossen we de grootste uitdagingen van onze klanten op, waarbij we nauw samenwerken om de juiste aanpak te vinden. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Pittsburgh, VS, en we zijn actief en innoveren in meer dan 70 landen. We rapporteerden een netto-omzet van $18,2 miljard in 2023. We bedienen klanten in de bouwsector, de markt van consumentenproducten, industrie- en transportsector, en reparatie- & vervangingsmarkt. Kijk voor meer informatie op www.ppg.com.

Colorful Communities, het PPG-logo, en We protect and beautify the world zijn geregistreerde handelsmerken van PPG Industries Ohio, Inc. Guittet, Odyssée, Pantex en Seigneurie zijn handelsmerken van PPG AC France.

CATEGORIE Duurzaamheid

Greta Edgar Borza