Lenovo Group: financiële resultaten voor het vierde kwartaal en het hele jaar 2023/24

Lenovo benut AI-kansen en versnelt zijn groei in vierde kwartaal en hele jaar 23/24

HONG KONG--()--Lenovo Group (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) maakte vandaag de resultaten over het vierde kwartaal en het hele jaar 2023/24 bekend. Na een hervatting van de groei in het derde kwartaal rapporteerde de Groep in het vierde kwartaal een jaar-op-jaar omzetgroei in alle bedrijfsgroepen. De omzet van de Groep op jaarbasis steeg met bijna 10% tot USD 13,8 miljard, het nettoresultaat op jaarbasis verdubbelde tot USD 248 miljoen en de omzetmix voor niet-pc's haalde een historisch hoogtepunt van 45%. De prestaties van de Groep in het vierde kwartaal en in de tweede helft van het jaar tonen hoe Lenovo de terugval in de sector van het afgelopen jaar heeft weten op te vangen, waarbij het inspeelde op de enorme groeikansen van AI en het momentum in het hele bedrijf in de versnelling zette.

Hong Kong – Angela Lee, angelalee@lenovo.com, +852 2516 4810
Londen – Charlotte West, cwest@lenovo.com, +44 7825 605720