Goehring & Rozencwajg UCITS-fonds overschrijdt $100M onder beheer

De Goehring & Rozencwajg Resources Fund, die vorig jaar werd gelanceerd, bereikt organisch een mijlpaal en dit zonder op startkapitaal terug te vallen

NEW YORK--()--Goehring & Rozencwajg, een bedrijf dat in natuurlijke grondstoffen investeert, maakte vandaag bekend dat hun UCITS-fonds, de Goehring & Rozencwajg Resources Fund (“het fonds”), de piek van $100 miljoen activa onder beheer heeft overschreden in het jaar sinds de lancering in mei 2023.

Dit fonds was beschikbaar voor gekwalificeerde investeerders in de UK, Zwitzerland, Hongkong en Singapore. Er werd een aanvraag ingediend om een UK feederfonds te lanceren voor de retailmarkt in de UK en het fonds ondergaat momenteel een registratie voor distributie in Duitsland. Op basis van dezelfde investeringsfilosofie als het in de V.S. gevestigde Goehring & Rozencwajg Mutual Fund, investeert het funds in hoofdzaak in equities van natuurlijke grondstoffen, met inbegrip van kleine en middelgrote ondernemingen waarvan zij geloven dat die het meeste voordeel zullen halen uit een stijging van de prijzen van onderliggende grondstoffen.

Opmerkelijk is dat er niet op startkapitaal werd teruggevallen om dit doel te bereiken. De snelle organische groei van het fonds kan worden toegeschreven aan de ruime mondiale volging die Goehring & Rozencwajg na verloop van tijd in de grondstoffenmarkten heeft geaccumuleerd dankzij hun research en doordachte leiderschap.

We zijn trots dat we in zo'n kort tijdsbestek met het UCITS-fonds de mijlpaal van $100 miljoen hebben bereikt,” aldus Adam Rozencwajg, managing partner van Goehring & Rozencwajg. “Het fonds kent een uitstekende groei op de rug van ons ruime internationale publiek, dat vorig jaar eindelijk de kans kreeg om bij ons te investeren. We zijn enthousiast om de opbrengst voor onze investeerders in ons thuisland en in het buitenland verder te bevorderen.”

Rozencwajg vervolgt: “Na jaren onderinvestering snakten onze extractieve industrieën naar kapitaal en doken er geen nieuwe toeleveringsbronnen op om wereldwijde ontwikkeling wind in de zeilen te geven. Volgens ons staan we aan het begin van een groeimarkt binnen het spectrum, maar voor investeerders die graag aantrekkelijke opbrengsten willen rapen, is het niet eenvoudig om de juiste sectoren te kiezen om op korte of middellange termijn kapitaal in te pompen.”

Over Goehring & Rozencwajg:

Goehring & Rozencwajg is een bedrijf dat in natuurlijke grondstoffen investeert en eigen research toepast om waarde in grondstoffen te ontdekken, met een tegendraadse investeringsfilosofie. Met meer dan 45 jaar gecombineerde ervaring op gebied van investering in natuurlijke grondstoffen, streeft Goehring & Rozencwajg ernaar om in hun sectorgroep over een tijdsspanne van 3 tot 5 jaar top-kwartiele prestaties te leveren. Momenteel beheren zij $650 miljoen voor rekening van hun klanten. U kunt hun research bekijken op www.gorozen.com/blog.

Media:

Rich Myers