Power2Drive Europa: Mobiele elektriciteitsopslagsystemen voor particuliere woningen en bedrijven - en voor een stabiel elektriciteitsnet

Bidirectional Charging at an AC-Charging Station (Photo: Solar Promotion GmbH)

MÜNCHEN & PFORZHEIM, Duitsland--()--Volgens statistieken van het European Alternative Fuels Observatory reden er in 2022 meer dan zes miljoen elektrische en hybride auto's op de Europese wegen. Vanaf 2035 moeten alle auto's in de EU elektrisch zijn. Nu e-mobiliteit een vlucht neemt, zijn er steeds meer mogelijkheden om e-auto's te gebruiken als mobiele energieopslagsystemen. Zij kunnen elektriciteit leveren aan particuliere woningen en kantoren en zo het openbare elektriciteitsnet stabiliseren. Het gebruik in de toekomst van voertuigaccu's als flexibele opslagsystemen in een slim netwerk zal een cruciale stap zijn in het garanderen van een stabiele energievoorziening en een kosteneffectieve manier om de klimaatdoelstellingen te bereiken.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, die als enige rechtsgeldig is.

Pers:
Peggy Zilay