CD Capital Natural Resources Fund III verzilvert zijn Filo Mining-belang voor C$ 158,3 miljoen

LONDEN--()--CD Capital Natural Resources Fund III ("CD Capital") heeft met succes zijn deelneming in Filo Mining verzilverd voor een totaalbedrag van C$ 158,3 miljoen.

Filo Mining is een Canadees exploratie- en ontwikkelingsbedrijf dat zich toelegt op de ontwikkeling van zijn Filo del Sol koper-goud-zilverafzetting, voor 100% eigendom van het bedrijf. Deze bevindt zich in Chili's regio III en de aangrenzende provincie San Juan in Argentiniƫ. CD nam in 2020 een strategisch belang in het bedrijf, waardoor een uitbreidingsprogramma van boringen mogelijk werd om diepere sulfide-mineralen te lokaliseren. Het Filo del Sol-project is sindsdien beschreven als een epithermale koper-goud-zilverafzetting met hoge sulfidatie, in combinatie met een of meer grote porfierische koper-goudsystemen met overlappende mineralisaties.

Dominic Chapman
Chief Financial Officer