SPIE, de internationale vereniging voor optica en fotonica, maakt haar 2023 Society Awards bekend

De 21 prijswinnaars vertegenwoordigen een opwindende reeks van stellaire prestaties op het gebied van op licht gebaseerde wetenschappen en technologieën.

Graham Reed is the 2023 recipient of the SPIE Gold Medal. (Photo: Business Wire)

BELLINGHAM, Wash.--()--Het Awards Committee van SPIE, de internationale vereniging voor optica en fotonica, heeft vandaag de ontvangers van haar prestigieuze jaarlijkse onderscheidingen bekendgemaakt. De prijzen van de Society belonen transformatieve vooruitgang op verschillende professionele gebieden, waaronder geneeskunde, astronomie, lithografie, optische metrologie, optisch ontwerp en leiderschap van de gemeenschap. Hierbij worden technische prestaties, toegewijde dienstverlening aan SPIE en ondersteuning van de missie van de organisatie erkend.

SPIE Gouden Medaille: Graham T. Reed
Voor aanhoudend en voortdurend leiderschap op het gebied van silicium-fotonica, met name op het gebied van silicium-fotonica modulatoren, mid-IR silicium-fotonica en geïntegreerde lidar.

Daneet Steffens
Public Relations Manager