Personalis presenteert gegevens die de breedte van het NeXT-platform voor oncologie demonstreren op de AACR-jaarvergadering 2022

MENLO PARK, Californië--()--Personalis, Inc. (Nasdaq: PSNL), een leider in geavanceerde genomica voor precisie-oncologie, heeft aangekondigd dat het nieuwe gegevens presenteert in wetenschappelijke posters op de American Association for Cancer Research (AACR)-jaarvergadering 2022, die persoonlijk en online zal worden gehouden van 8-13 april 2022.

“Deze samenvattingen demonstreren het volledige scala van onze mogelijkheden op het gebied van oncologie, van een rijk begrip van interacties op moleculair niveau tot klinische toepassingen bij meerdere ziekte-indicaties. Het werk bouwt ook voort op de sterke basis van het bedrijf van genomische gegevens die zijn gegenereerd met solide tumorweefsel en breidt zich uit naar vloeibare biopsie met een unieke, exoom-brede benadering”, zei Richard Chen, MD, Chief Medical Officer en SVP van R&D van Personalis.

Personalis presenteert vijf posters die hieronder worden beschreven. Meer informatie is te vinden via deze link.

Titel: Toepassing van NeXT Liquid Biopsy™, een platform op exoomschaal, om somatische varianten in een brede reeks kankertypes te volgen en te ontdekken
Overzicht: Circulerend tumorcelvrij DNA (ctDNA) is een biomarker geworden voor prognose en ziektemonitoring. Studies maken echter meestal gebruik van testen die beperkt zijn tot een kleine set genen die mogelijk biologisch belangrijke en klinisch bruikbare mutaties missen. Om deze beperking aan te pakken, hebben we een cfDNA-platform op hele exoom-schaal ontwikkeld, NeXT Liquid Biopsy, dat gevoelige detectie en tracering van somatische mutaties in plasmamonsters van ~ 20.000 genen mogelijk maakt. Het NeXT Liquid Biopsy-platform bewaakt tumorvarianten en ontdekt nieuwe mutaties in het plasma, door analyse van tumor-, normale en plasmamonsters van dezelfde patiënt. Het NeXT Liquid Biopsy-platform maakt de identificatie mogelijk van somatische varianten in vloeibare biopsiemonsters, na interventies zoals operaties en behandelingstherapieën. Hier hebben we NeXT Liquid Biopsy toegepast om het afstoten van somatische mutaties van meer dan 100 pan-kankerpatiënten op exoom-schaal te profileren, varianten te detecteren in goed gekarakteriseerde kankerdrivergenen en veel voorvallen buiten de traditionele voetafdrukken van het panel.

Titel: Nauwkeurige kwantificering van infiltrerende B-celsamenstelling en kloondiversiteit in tumormonsters
Overzicht: De rol van B-cellen als een prognostische biomarker blijft ongrijpbaar. Infiltrerende B-cellen bij colorectale kanker hebben bijvoorbeeld zowel een positieve als een negatieve prognostische waarde. Een schaalbare benadering om B-cellen en het B-celreceptorrepertoire te kwantificeren, zou dus nieuwe inzichten kunnen opleveren in de rol van B-cellen in de tumorbiologie. Om dit aan te pakken, hebben we de methoden immuuncelkwantificering ontwikkeld (InfiltrateIDTM) en immuunreceptor repertoireprofilering (RepertoireIDTM) als onderdeel van het ImmunoID NeXT Platform®, een verbeterd, voor immuno-oncologie geoptimaliseerd exoom-/transcriptoomplatform. We tonen dat InfiltrateID en RepertoireID nauwkeurig de samenstelling en kloondiversiteit van infiltrerende B-cellen in tumormonsters vastleggen. Verder passen we de twee methoden toe om B-celinfiltratie en BCR-repertoires te onderzoeken in een reeks van meer dan 650 pan-kankermonsters.

Titel: Exoom-schaal longitudinaal volgen van opkomende therapeutische resistentie in GIST via analyse van circulerend tumor-DNA
Overzicht: Gastro-intestinale stromale tumoren (GIST) zijn dodelijke tumoren die worden gekenmerkt door constitutief activerende mutaties naar KIT of PDGFRA. Tijdelijke ziektecontrole in de eerstelijnssetting wordt bereikt door remming van tyrosinekinasesignalering met behulp van de KIT-remmer imatinib. Naarmate patiënten door opvolgende therapielijnen vorderen, ontwikkelt zich een moleculair heterogene ziekte, gekenmerkt door verschillende subtypes en veranderende repertoires van exon-specifieke KIT-varianten die een directe invloed hebben op de behandelresultaten. Deze studie maakt gebruik van tumor-geïnformeerde exoom-schaal vloeibare biopsie om de evolutie van meerdere resistentiemechanismen te identificeren en te volgen bij patiënten die tyrosinekinaseremmers (tyrosine kinase inhibitors, TKI's) krijgen de onvervulde behoefte aan uitgebreid begrip van GIST-evolutie als reactie op therapie aan te pakken.

Titel: Een zeer gevoelig, tumor-geïnformeerd platform voor vloeibare biopsie, ontwikkeld om minimale resterende ziekte te detecteren met een resolutie van deeltje per miljoen
Overzicht: Tumor-geïnformeerde vloeibare biopsiebenaderingen zijn veelbelovend gebleken voor het detecteren van minimale restziekte (minimal residual disease, MRD) en herhaling van kanker na operatieve verwijdering of andere therapie. De huidige MRD-assays met vloeibare biopsie detecteren echter typisch ctDNA in een bereik van meer dan 30 tot 300 deeltjes per miljoen (parts per million, PPM), waardoor een aanzienlijk deel van de MRD-gevallen onopgemerkt blijft, met name kort na de operatie en bij kanker in een vroeg stadium waar ctDNA op zeer lage niveaus kan zijn. Om dit aan te pakken, heeft Personalis NeXT Personal™ ontwikkeld, een tumor-geïnformeerde vloeibare biopsie-assay die een gevoeligheid tot 1 PPM bereikt, waardoor eerdere detectie van MRD en terugkeer mogelijk wordt.

Titel: Mono-allelische immunopeptidomics-gegevens van 109 MHC-I-allelen onthullen variabiliteit in bindingsvoorkeuren en verbeteren het neoantigeen-voorspellingsalgoritme
Overzicht: Deze studie breidt het eerder gepubliceerde MHC-I, pan-allelische neoantigeen-voorspellingsalgoritme, SHERPA™, uit met immunopeptidomics van 84 extra mono-allelische getransfecteerde cellijnen, in totaal gegevens van 109 unieke allelen. SHERPA bereikt modelgeneraliseerbaarheid en 98% allelische populatiedekking door bijna 500 aanvullende openbare immunopeptidomics-monsters te integreren. Als gevolg hiervan identificeert SHERPA 1,38 maal meer immunogene epitopen dan NetMHCPan-4.1 en MHCFlurry-2.0 en onthult het sterke correlaties tussen evolutionaire afwijkingen en invloedrijke bindingspocketposities in het MHC-allel.

Over Personalis

Personalis, Inc. is een leider in geavanceerde kankergenomica om de volgende generatie nauwkeurige kankertherapieën en diagnostiek mogelijk te maken. Het Personalis NeXT Platform® van Personalis is ontwikkeld voor aanpassing aan de complexe en zich ontwikkelende inzichten in kanker en voorziet haar biofarmaceutische klanten en clinici van informatie over alle ongeveer 20.000 menselijke genen en het immuunsysteem, op basis van een enkel weefselmonster. Om kanker-sequencing mogelijk te maken, is het Clinical Laboratory van Personalis gebouwd met een focus op klinische nauwkeurigheid, kwaliteit, big data, schaal en efficiëntie. Het laboratorium is GxP-uitgelijnd, evenals Clinical Laboratory Improvement Amendments van 1988-gecertificeerd en College of American Pathologists-geaccrediteerd. Bezoek voor meer informatie de website van Personalis en volg Personalis op LinkedIn en Twitter.

Toekomstgerichte verklaringen

Alle verklaringen in dit persbericht die niet historisch zijn, zijn 'toekomstgerichte verklaringen' in de betekenis van de Amerikaanse effectenwetgeving, inclusief verklaringen met betrekking tot attributen of voordelen van ImmunoID NeXT- of NeXT Liquid Biopsy-platformen, de NeXT Personal-assay of het SHERPA-algoritme, de zakelijke kansen, het leiderschap, de plannen of verwachtingen van Personalis of andere toekomstige gebeurtenissen. Dergelijke toekomstgerichte verklaringen brengen risico's en onzekerheden met zich mee die ertoe kunnen leiden dat de werkelijke resultaten wezenlijk verschillen van de verwachte resultaten of verwachtingen die door dergelijke verklaringen worden uitgedrukt of geïmpliceerd. Factoren die de werkelijke resultaten wezenlijk kunnen beïnvloeden, zijn te vinden in de deponeringen van Personalis bij de U.S. Securities and Exchange Commission, inclusief de meest recente rapporten van Personalis op de formulieren 8-K, 10-K en 10-Q, de registratieverklaring van het bedrijf op Form S-3, ingediend op 30 december 2020, en het prospectussupplement van het bedrijf, ingediend op 3 januari 2022, en omvatten de rapporten die worden vermeld onder de titel 'Risicofactoren'. Personalis wijst elke verplichting om dergelijke toekomstgerichte verklaringen bij te werken af.

Contactpersoon investeerderrelaties bij Personalis:
Caroline Corner
investors@personalis.com
www.westwicke.com
415-202-5678

Contactpersoon media voor Personalis:
Jennifer Temple
pr@personalis.com
www.personalis.com
650-752-1300

Contactpersoon investeerderrelaties bij Personalis:
Caroline Corner