PPG opent Powder Coatings Research, Customer Application Center in Milaan

Uitgebreide faciliteit zal de ontwikkeling van duurzame poedercoatings versnellen

PPG has announced the opening of its new European Central Powder Coatings Research and Development Center in Milan, Italy. The facility’s expanded capabilities, which include a customer application center, will enhance and accelerate powder coatings product development. (Photo: Business Wire)

MILAAN--()--PPG (NYSE: PPG) heeft vandaag de opening aangekondigd van haar nieuwe European Central Powder Coatings Research and Development (R&D) Centre in Milaan, Italië. De uitgebreide mogelijkheden van de faciliteit, waaronder een applicatiecentrum voor klanten, zullen de productontwikkeling van poedercoatings verbeteren en versnellen. Financiële details van de investering zijn niet bekendgemaakt.

Het R&D-centrum zal zich richten op het innoveren van productontwikkeling voor poedercoatings, het demonstreren van geavanceerde poedertechnologieën en het bieden van de beste klant- en technische ondersteuning in zijn klasse. De vestiging in Milaan is een Europese hub voor cross-technologisch onderzoek en ontwikkeling, en biedt onderdak aan laboratoria voor andere bedrijven, waaronder OEM’s voor auto’s en coatings voor overspuiten.

PPG Media Contacts
Mark Silvey