Zyxel Communications sluit zich aan bij Open Networking Foundation gericht op projecten die geconcentreerd zijn op breedbandtransformatie

KOPENHAGEN, Denemarken--()--Zyxel Communications is nu lid van de Open Networking Foundation (ONF), een non-profit, door operators geleid consortium dat de transformatie aanstuurt van toegangs- en rand-netwerkinfrastructuur.

Zyxel gaat deelnemen aan twee lopende projecten van de stichting: VOLTHA en SEBA. VOLTHA is een open-sourceproject dat een hardware-abstractie creëert voor breedbandtoegangsapparatuur. Het ondersteunt het principe van een uit meerdere leveranciers bestaande, niet-samengevoegde, “service voor elke breedbandtoegang” voor het centrale kantoor.

VOLTHA is een toegangsnetwerkcomponent van SEBA – een lichtgewicht platform gebaseerd op een variant van R-CORD. SEBA ondersteunt een grote hoeveelheid gevirtualiseerde toegangstechnologieën aan de rand van het carrier-netwerk, waaronder PON en G.Fast.

Door hun ONF-lidmaatschap zal Zyxel hypermoderne white-box-hardware naar andere leden van de community helpen brengen en expertise delen voor fabricage en productie, om de samenwerking binnen de community aan te sturen en gemakkelijk in te zetten hardware- en softwareoplossingen te leveren aan de mondiale serviceproviders.

“Door de telecommunicatieexperts van Zyxel naar de ONF-gemeenschap te brengen, zullen we beter in staat zijn om de problemen aan de rand op te lossen. We zijn klaar om aan het werk te gaan,” aldus Timon Sloane, vice president, marketing en ecosysteem bij ONF.

“ONF’s werk voor de verbetering van breedbandtechnologieëen aan de rand is nu meer dan ooit cruciaal”, aldus James Harris, Vice President en hoofd van Zyxel Communications EMEA. “Wij vinden het een eer om ons bij de stichting aan te sluiten en deze ontwikkelingen voor ontwikkelaars over de hele wereld beschikbaar te maken”.

Meer informatie over ONF vindt u hier: https://opennetworking.org/

Over Zyxel Communications

Zyxel Communications levert technologische innovaties en verbindt de wereld al meer dan 30 jaar met internet. Zyxel Communications biedt een allesomvattende en flexibele portfolio producten die serviceproviders een voorsprong geeft op de concurrentie, of het nu gaat om het tot stand brengen van toegang via vaste of via mobiele breedbandoplossingen.

Birgitte Dolevert Larsen
Zyxel Communications