LivaNova rondt initiële verkoop van hartklepactiviteiten aan Gyrus Capital af

Extra lokale bedrijfssluitingen later dit jaar

LONDEN--()--LivaNova PLC (NASDAQ:LIVN), een marktleidend bedrijf op het gebied van medische technologie en innovatie, heeft vandaag aangekondigd dat het met succes de initiële afronding heeft afgerond van de verkoop van zijn heart valve (HV) business aan Gyrus Capital (Gyrus), een investeringsmaatschappij die zich toelegt op investeringen in de sectoren gezondheidszorg en duurzaamheid, voor een bedrijfswaarde van €60 miljoen (US $73 miljoen). CORCYM, een onafhankelijke onderneming die onlangs is opgericht en eigendom is van entiteiten die door Gyrus worden gefinancierd en gecontroleerd, zal de HV-activiteiten beheren.

“De voltooiing van de verkoop van HV aan Gyrus Capital stelt LivaNova in staat haar portfolio te optimaliseren en haar focus op cardiovasculaire en neuromodulatie, onze twee uitmuntendheidsgebieden, te verscherpen”, aldus Damien McDonald, Chief Executive Officer van LivaNova. “We zijn nu beter gepositioneerd om de groei in onze kern te versnellen, middelen te besteden aan het uitvoeren van veelbelovende pijplijnkansen en onze operationele uitmuntendheid te verbeteren om onze patiënten het beste van dienst te zijn en maximale waarde te leveren aan aandeelhouders.”

LivaNova Investor Relations and Media Contacts

+1 281-895-2382
Lindsey Little
Senior Director, Investor Relations
InvestorRelations@livanova.com
Deanna Wilke
VP, Corporate Communications
Corporate.Communications@livanova.com

Release Summary

LivaNova PLC today announced it has successfully completed the initial closing of the divestiture of its heart valve business to Gyrus Capital.

LivaNova Investor Relations and Media Contacts

+1 281-895-2382