GLEAMER publiceert in het prestigieuze tijdschrift ‘Radiology’ de overtuigende resultaten van een klinische studie (AI in Radiology)

De gecombineerde interpretatie van AI en zorgverleners verlaagde het vals-negatieve percentage (niet-ontdekte fracturen) op röntgenfoto’s met 30% en maakte een toename van de gevoeligheid met 12% en een toename van de specificiteit met 5% per patiënt mogelijk, zonder verlies van leessnelheid, op onderzoeken die specifiek geselecteerd waren op hun moeilijkheidsgraad.

PARIJS--()--GLEAMER, een Frans medisch technologiebedrijf dat op AI gebaseerde diagnostische hulpmiddelen voor radiologie ontwikkelt, kondigt aan dat de resultaten van een klinische studie ter evaluatie van de prestaties van BoneView®, de AI-oplossing voor breukdetectie op röntgenfoto’s, zijn gepubliceerd in het prestigieuze tijdschrift “Radiology”.

“Voor zover wij weten, is dit de eerste studie die de prestaties evalueert van AI-ondersteund lezen voor radiografische fractuurdetectie over het gehele appendiculaire skelet en op multicentrische gegevens”, zegt Dr. Loïc Duron, radioloog aan het Adolphe de Rothschild Foundation Hospital (Parijs) en eerste auteur van de studie.

Press Contact

ALIZERP