Een reuzensprong voor desinfectierobots wereldwijd

UVD Robots, 's werelds toonaangevende fabrikant van desinfectierobots, introduceert zijn derde generatie autonome mobiele robot die virussen en bacteriën in de lucht en op oppervlakken elimineert met behulp van UV-C-licht. De nieuwe hyperintelligente robot kan gebruikers laten zien hoe goed het apparaat heeft gedesinfecteerd en is zo gebruiksvriendelijk dat iedereen de robot in slechts enkele minuten kan leren gebruiken.

The new robot is based on massive learning and response from the global market over 5 years, including hospitals and other customer groups with high level experience in infection control. This deep insight and knowhow have been digitalized and put in algorithmic form resulting in a wide range of new features and functionalities now launched with the robot and deployed in an early release at many customer sites around the world. (Photo: Business Wire)

ODENSE, Denmarken--()--Door de Covid-19-pandemie zijn de vereisten op het gebied van reinheid en desinfectie op grote schaal permanent toegenomen. In meer dan 60 landen wereldwijd worden distributeurs van UVD Robots geconfronteerd met een grote vraag van ziekenhuizen, vliegvelden, hotels, winkelcentra, voedingsmiddelenbedrijven, de reinigingssector, cruiseschepen, farmaceutische bedrijven, kantoorgebouwen en vele andere sectoren die oplossingen zoeken om een infectievrije omgeving te verzekeren.

“We hebben de meest geavanceerde UV-robot ter wereld ontworpen, die tevens het gebruiksvriendelijkst is,” zegt Per Juul Nielsen, CEO van UVD Robots. “Iedereen kan de robot in slechts enkele minuten installeren en onmiddellijk in gebruik nemen om bacteriën en virussen in de lucht en op oppervlakken te desinfecteren.”

De derdegeneratie-robot van UVD Robots kan ook in zeer kleine en smalle omgevingen navigeren en werken, waardoor nieuwe marktkansen worden gecreëerd, zoals de autonome desinfectie van kleine hotelkamers. De nieuwe robot heeft een significant kleinere voetafdruk dan zijn voorganger, maar heeft niettemin precies hetzelfde desinfectievermogen.

“Onze derde generatie autonome mobiele UV-C-desinfectierobot is de eerste van zijn generatie op de wereld en betekent op vele manieren absoluut een doorbraak die de toekomst van het gebruik van UV-C-robots voor desinfectie binnen een aantal industrieën zal veranderen,” zegt de voorzitter van de raad van bestuur van UVD Robots, Claus Risager, en vervolgt, “De robot beschikt over een ongeëvenaard veiligheidssysteem met vier veiligheidslagen, waardoor de robot zich in allerlei omgevingen kan bewegen - zelfs in ruimten met veel verkeer - omdat het zichzelf uitschakelt als mensen te dichtbij komen. De robot heeft een uniek detectie- en registratievermogen en kan gebruikers laten zien hoe goed een ruimte gedesinfecteerd is, waardoor gebruikers het proces zo nodig gemakkelijk en snel kunnen aanpassen en de kwaliteit kunnen optimaliseren. Er is in de wereld geen andere UV-C-desinfectierobot die over die functie beschikt. Alle deze unieke functies zijn gepatenteerd.”

UVD Robots is een dochteronderneming van een van de toonaangevende groepen ter wereld op het gebied van de ontwikkeling van professionele servicerobots, Blue Ocean Robotics, dat ook dochterondernemingen heeft als GoBe Robots en PTR Robots.

Koppeling naar perspakket

Contactpersoon bedrijf: