Opentrons werkt samen met Zymo Research om een betaalbaar, geautomatiseerd COVID-19-testplatform aan te bieden

BROOKLYN, NY--()--Zymo Research Corp, een in Californië gevestigd life science-reagensbedrijf en Opentrons Labworks, Inc, makers van betaalbare en gebruiksvriendelijke laboratoriumrobotica, hebben samengewerkt om een ​​robuuste motor voor SARS-CoV te creëren -2 moleculaire testen.

Terwijl de COVID-19-crisis aanhoudt, zal de behoefte aan snelle, snelle doorvoer en betaalbare testplatforms een zaak van vitale beveiliging worden om routinetests voor gemeenschappen over de hele wereld te vergemakkelijken. De geautomatiseerde RNA-extractiepijplijn die is gemaakt met de Opentrons OT-2 vloeistofverwerkingsrobot, geverifieerde laboratoriumapparatuur en magnetische module, samen met Zymo Research’s Quick-DNA / RNA Viral MagBead Kit, kan dienen als de basis voor elk laboratorium dat hooggevoelige SARS wil uitvoeren. CoV-2-testen.

“De combinatie van technologieën van Opentrons en Zymo Research zorgt voor een nieuwe, geautomatiseerde RNA-extractie-oplossing op een moment dat de legacy-leveranciers de vraag niet kunnen bijhouden”, zegt Will Canine, mede-oprichter en CPO bij Opentrons. “We zijn er trots op dat we dit betaalbare, gebruiksvriendelijke systeem in samenwerking met Zymo Research zeer snel op de markt kunnen brengen.”

Laurie Vazquez
press@opentrons.com