VALBIOTIS versnelt de klinische ontwikkeling van zijn pijplijn bij nieuwe indicaties: cardiovasculaire en hepatische steatose Risicoreductie

• Lancering van een Fase II klinische studie in het derde kwartaal van 2020 om het effect van TOTUM-070 te evalueren bij het verlagen van LDL-cholesterol, een risicofactor voor hart- en vaatziekten, bij milde tot matige hypercholesterolemische patiënten;
  • Lancering van een klinische fase II-studie in het vierde kwartaal van 2020 ter evaluatie van het effect van TOTUM-854 op het verminderen van arteriële hypertensie, een risicofactor voor hart- en vaatziekten, bij patiënten met milde tot matige hypertensie;
  • Lancering van een Fase II klinische studie in de tweede helft van 2021 om het effect van TOTUM-448 te evalueren bij het verminderen van hepatische steatose, een aandoening die het risico op het ontwikkelen van NASH verhoogt, bij patiënten met niet-alcoholische leververvetting (NAFL);
  • € 500k subsidie te ontvangen van het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO), regio Poitou-Charentes, voor de ontwikkeling van TOTUM-070; € 630.000 terugbetaalbaar voorschot en innovatielening verstrekt door Bpifrance voor de programma’s TOTUM-854 en TOTUM-448.

An advanced pipeline of active substances (Graphic: Business Wire)

LA ROCHELLE, Frankrijk--()--VALBIOTIS (Parijs: ALVAL) (FR0013254851 – ALVAL / PEA / SME komt in aanmerking), een onderzoeks- en ontwikkelingsbedrijf dat zich inzet voor wetenschappelijke innovatie voor het voorkomen en bestrijden van metabole ziekten, kondigt de versnelling aan van zijn klinische ontwikkeling in de pijplijn van van planten afkomstige werkzame stoffen, in nieuwe indicaties: risico op cardiovasculaire en hepatische steatose.

Voortbouwend op zijn recente successen, zet VALBIOTIS zijn innovatiestrategie voort die gericht is op de preventie van chronische stofwisselingsziekten door de klinische ontwikkeling van drie aanvullende innovatieve werkzame stoffen te versnellen: TOTUM-070, TOTUM-8541 en TOTUM-4481. Deze stoffen, ook ontwikkeld door het eigen R & D-platform van VALBIOTIS, zijn gericht op de vroege stadia van chronische stofwisselings- en hart- en vaatziekten en voorzien in onvervulde medische behoeften.

CORPORATE COMMUNICATION / VALBIOTIS
Carole ROCHER / Marc DELAUNAY