Microsure’s MUSA microchirurgische robot ontvangt CE-markering

Surgeons using Microsure’s MUSA during a microsurgical procedure in a patient’s arm. Photo courtesy of Microsure.

EINDHOVEN, Nederland--()--MUSA is ‘s werelds eerste chirurgische robot voor open microchirurgie. Deze robotassistent is klinisch en commercieel beschikbaar nu de CE-markering van het medische hulpmiddel onlangs door de geautoriseerde instantie DEKRA is afgegeven. Microsure’s MUSA is ontwikkeld door een team van microchirurgen en ingenieurs, waardoor een uiterst precieze robotassistent is ontstaan die compatibel is met de huidige operatietechnieken, workflow, instrumenten en andere OK-apparatuur. Het verbetert de chirurgische prestaties door de bewegingen van de chirurg tijdens complexe microchirurgische ingrepen op sub-millimeterschaal te stabiliseren en in te korten.

Microsure
Lars Schiemanck (CEO)