Mary Kay Inc. benoemt twee uitvoerend bestuurders in de leveringsketen

Wereldwijd beautymerk benoemt Chaun Harper en Dr. Lucy Gildea in uitvoerend team

In their new roles, Chaun Harper and Lucy Gildea will join the global cosmetics company's executive team. (Photo: Mary Kay Inc.)

DALLAS--()--Mary Kay Inc., dat zijn 55-jarig bestaan viert als hoogwaardig beautymerk en direct verkoper in bijna 40 markten, kondigt de benoeming aan van Chaun Harper als Senior Vice President – Directeur fabricage en Dr. Lucy Gildea als Senior Vice President – Directeur wetenschap. In hun nieuwe functies worden Harper en Gildea onderdeel van het wereldwijde uitvoerende team van het cosmeticabedrijf.

Als Senior Vice President – Directeur fabricage, zal Chaun Harper verantwoordelijk zijn voor de wereldwijde productie-activiteiten, wereldwijd voorraadbeheer, voorraadplanning, transport en wereldwijde kwaliteit. Harper kwam in 2014 naar Mary Kay Inc. als Directeur productie. Tijdens zijn betrekking was Harper behulpzaam bij het maken van een cultuur van doorlopende verbetering op de productielocatie van Mary Kay, waarbij de productie-efficiency enorm toenam en belangrijke ontwikkelingskansen werden geïmplementeerd voor medewerkers om hun technische vaardigheden te verbeteren en hun carrières te ontwikkelen. Voorafgaand aan de dienstbetrekking bij het legendarische beautybedrijf werkte Harper voor L’Oréal waar hij diverse functies bekleedde binnen zowel uitvoering als kwaliteit.

Als Senior Vice President – Directeur wetenschap gaat Dr. Lucy Gildea door met leidinggeven aan Mary Kay Inc.’s activiteiten voor onderzoek en ontwikkeling. Sinds de overstap naar het legendarische beautymerk 2017 werkt Dr. Gildea aan de uitvoering van de wereldwijde productstrategie van het bedrijf en de innovatiepijplijn. Met een wereldwijde portfolio van meer dan 1.400 patenten voor producten, technologieën en verpakkingssystemen, heeft Mary Kay een cultuur ontwikkeld van innovatie en investeert het jaarlijks miljoenen dollars in onderzoek en ontwikkeling. Dr. Gildea staat centraal bij het op innovatieve wijze leiden van het bedrijf naar de volgende generatie. Voor Mary Kay Inc. werkte Dr. Gildea 15 jaar bij Procter and Gamble, in gezondheid, tandzorg, beautytechnologie en beauty-/huidontwikkeling.

“In een relatief korte periode hebben zowel Chaun als Lucy significante bijdragen geleverd en hebben ze zich van waarde bewezen voor Mary Kay’s activiteiten op het gebied van onderzoek, ontwikkeling en leveringsketen”, zei Deborah Gibbins, Chief Operating Officer van Mary Kay Inc. “In hun nieuwe functies als leden van het uitvoerend team van het bedrijf zullen Chaun en Lucy helpen met de wereldwijde en regionale afstemming van strategie en plannen voor producten van Mary Kay®. Als een van de topinnovators in directe verkoop en cosmetica-industrieën, is Mary Kay een krachtpatser in cosmetica met meet dan 700 producten in het wereldwijde portfolio. Terwijl we doorgaan met het maken van de beste producten in de markt zijn we trots op de benoeming van Chaun en Lucy in deze uitvoerende functies. We weten dat hun leiderschap en expertise van grote waarde zal zijn voor onze inspanningen om het leven van vrouwen wereldwijd te verrijken.”

Harper behaalde een Bachelor of Science in Chemistry aan de Arkansas Tech University in Russellville, Arkansas en een Master of Business Administration van de Webster University in St. Louis, Missouri. Dr. Gildea behaalde een Bachelor of Science in Biology van het Georgetown College in Georgetown, Ky. en een PhD in Cell and Molecular Biology, Immunology and Infectious Diseases van de University of Cincinnati.

Over Mary Kay

Bij Mary Kay zit het succes in onze toewijding aan onweerstaanbare producten, een boeiende kans en positieve impact op de gemeenschap. Gedurende 55 jaar heeft Mary Kay vrouwen geïnspireerd om hun ondernemersdoelen in bijna 40 landen na te streven. Als bedrijf met een omzet van meerdere miljarden dollars bieden we de modernste huidverzorging, uitgebreide kleurcosmetica en geuren. Ontdek nog meer redenen om van Mary Kay te houden op www.marykay.com.

Mary Kay Inc. Corporate Communications
marykay.com/newsroom