BlueConic introduceert Consent Management voor GDPR

Consent Management-oplossing stelt marketeers in staat om consumentenvertrouwen op te bouwen

BOSTON--()--BlueConic, 's werelds toonaangevende klantgegevensplatform (CDP), heeft vandaag de beschikbaarheid van haar GDPR (General Data Protection Regulation) Consent Management-oplossing aangekondigd. Naast het vastleggen van verzoeken om individuele rechten die zijn gekoppeld aan GDPR, stelt de nieuwe oplossing marketeers in staat om de toestemming van de consument te vragen voor elk beoogd marketingdoel, de individuele toestemmingsstatus permanent op te slaan in profielen op persoonsniveau en individuele toestemming in hun martech-ecosysteem te respecteren door verwante gegevens verspreid over systemen naadloos te integreren.

“De nieuwe verordening biedt marketeers de mogelijkheid om het vertrouwen van de consument in hun merken op te bouwen,” legt Cory Munchbach, senior vice president Strategy bij BlueConic, uit. “GDPR dwingt marketeers om goed na te denken over de waarde van elk stukje klantengegevens dat ze verzamelen. Hoe worden de gegevens gebruikt? Waarom zou een klant deze gegevens verstrekken? Die marketeers die het klantperspectief voorop stellen zullen niet alleen succesvol zijn in het bereiken van GDPR-naleving, maar ook in het verdienen van de loyaliteit van klanten.”

BlueConic is het klantgegevensplatform voor marketeers die flexibiliteit en controle willen over het toestemmingsbeheerproces om ervoor te zorgen dat het gelijke tred houdt met hun snel veranderende behoeften en op de doelgroep gebaseerde tactieken. Van het proactief om toestemming van de consument vragen, tot het toezicht houden op de percentages voor gegeven toestemming en waarborgen dat de toestemming op verschillende platforms wordt gesynchroniseerd, BlueConic zorgt ervoor dat marketeers de controle hebben.

• Kerncapaciteiten binnen het klantgegevensplatform van BlueConic maken GDPR-toestemmingsbeheer mogelijk. Die mogelijkheden omvatten permanente profielen op persoonsniveau, die persoonsgebaseerde toestemming opslaan samen met andere doelgroepattributen, en de mogelijkheid om bekende en anonieme doelgroepgegevens op alle systemen te beheren.
  • BlueConic helpt merken om verbindingen te maken verspreid over systemen - Veel marketeers worden geïntimideerd door het idee om toestemming te moeten beheren op de talloze klantcontactpunten en in tientallen martech- en adtech-databases binnen hun ecosysteem. Maar met de oplossing van BlueConic kunnen marketeers binnen één platform toestemming verkrijgen en deze naar de andere platforms duwen.

Over BlueConic

BlueConic, 's werelds toonaangevende platform voor klantgegevens (CDP), maakt de first-party data van marketeers vrij uit alle ongelijksoortige systemen waarin ze momenteel bestaan en maakt ze beschikbaar waar en wanneer de marketeer ze nodig heeft. Meer dan 200 consumenten- en B2B-merken, waaronder Hearst Newspapers, Moen, T-Mobile, ING, America's Test Kitchen en American Kennel Club, maken gebruik van BlueConic om hun first-party dataverzameling verspreid over verschillende bronnen te automatiseren, ze te verenigen in robuuste profielen op persoonsniveau en ze te activeren in BlueConic- of externe marketingplatforms om de klantgerichte betrokkenheid te verbeteren. Het bedrijf werd opgericht in 2010 en heeft zijn hoofdkantoor in Boston, met vestigingen in Europa. Volg ons op Twitter @BlueConic en 'Like' ons op Facebook.

BlueConic
Boston, VS