Windvision Group wordt Renner Energies

Nieuwe naam weerspiegelt de succesvolle uitbreiding van het bedrijf naar oplossingen voor zonne-energie en batterijen

Renner Energies is an independent renewable energy leader, specialized in the design, construction and operation of sustainable projects (Photo: Business Wire)

LEUVEN, België--()--Windvision, een prominent Europees bedrijf in duurzame energie met vestigingen in België, Frankrijk en Spanje, heeft zijn naam veranderd in Renner Energies. Deze nieuwe naam weerspiegelt de groeiende expertise van het bedrijf en de succesvolle diversificatie in zonne- en batterijoplossingen na de overnames van Terre & Watts Développement en Vortex Energy Belgium door Windvision in 2021.

Renner Energies wil de kracht van duurzame energie uitbreiden voor huidige en toekomstige generaties. Sinds 2002 heeft het bedrijf een sterke staat van dienst opgebouwd in het financieren, bouwen en exploiteren van duurzame energieprojecten die actief bijdragen aan de energietransitie.

In combinatie met de nieuwe naam heeft Renner Energies een vernieuwde website die informatie verstrekt over de missie en activiteiten van het bedrijf in wind- en zonne-energie en batterijen. De website geeft ook details over de projecten die door Renner Energies zijn ontwikkeld.

"Met trots onthullen wij onze nieuwe naam, die de voortdurende ambitie van Renner Energies weerspiegelt om een pionier te zijn in de toegang tot hernieuwbare energie in Europa,” verteld Zoltan Bognar, Chief Executive Officer. “Voortbouwend op onze jarenlange expertise in windenergie, hebben we in de loop der jaren onze kennis van zonne-energie en oplossingen voor energieopslag gestaag uitgebreid, in belangrijke markten."

Van projectontwerp tot bouw, exploitatie en onderhoud, Renner Energies biedt een geïntegreerd aanbod voor de volledige waardeketen van duurzame energie, in nauwe samenwerking met alle belangrijke belanghebbenden.

"Hoewel onze naam verandert, blijft ons doel hetzelfde: het creëren van nuttige, duurzame en eerlijke projecten die waarde creëren voor alle betrokken partijen", voegt Zoltan Bognar toe. "Voor al onze projecten, zowel in België, Frankrijk als Spanje, blijven we nauw samenwerken met de plaatselijke burgers, gemeenten en verenigingen, zoals we dat al meer dan 20 jaar doen. Zo kunnen we oplossingen ontwikkelen die echt zijn afgestemd op de lokale behoeften."

Renner Energies ondersteunt meer dan 80 duurzame energieprojecten in exploitatie en ontwikkeling, die een totale capaciteit van 2,5 GW vertegenwoordigen, het equivalent van de jaarlijkse elektriciteitsbehoefte van meer dan 965.000 huishoudens1.

Als onderdeel van haar voortdurende expansie en groeistrategie is Renner Energies actief op zoek naar co-ontwikkelingspartners alsook naar extra talent om haar team van experts, gevestigd in 7 kantoren en 3 landen, te versterken.

1 Met als referentie een gemiddeld elektriciteitsverbruik per Europees huishouden van 3.500 kWh per jaar.

Catherine Corselli
communications@renner-energies.com