Hansen ja Aidon toimittavat SaaS-pohjaisen palvelun kolmelle maakunnalliselle verkkoyhtiöille

MELBOURNE, Australia--()--Hansen Technologies (ASX:HSN) julkistaa yhteistyön Aidon Oy:n kanssa. Hansen on johtava, globaali IT-järjestelmien toimittaja energia-, vesi ja teleyhtiöille. Aidon on älykkäiden sähköverkkojen ja älykkään mittausteknologian sekä näihin liittyvien palveluiden toimittaja. Yhteistyö kattaa energianmittauksen ja mittaustiedonhallinnan palvelun pitkälle tulevaisuuteen.

Aidon toimitus kattaa pilvipohjaisen Hansen MDM – järjestelmäpalvelun toimittamisen kolmelle maakunnalliselle verkkoyhtiölle (Järvi-Suomen Energia, Kymenlaakson Sähköverkko ja PKS Sähkönsiirto). Ulkoistettu kokonaispalvelu sisältää mittausten toimittamisen, mittarilta Datahubiin asti. Tällä sopimuksella Hansen vahvistaa asemaansa energia-alan johtavana teknologiatoimittajana ja antaa verkkoyhtiöille kustannustehokkaan palvelun valmiina tulevaisuuden energiavaatimuksille.

Kun uusiutuvat energituotantomuodot muuttavat sähköntuotannon yhä enemmän joustamattomaksi, pitää kulutuksen mittaukset saada lähemmäs reaaliaikaisuutta, jotta kulutus voi vastaavasti joustaa. Palvelu sisältää, muun muassa, tuen jopa viiden minuutin mittausresoluutiolle, ja varmennettujen mittauksien lähes reaaliaikaisen toimituksen Datahubiin. Ratkaisun avulla voidaan tarjota entistä nopeammin ja läpinäkyvämmin kulutustietoja myös loppuasiakkaalle ja siten mahdollistaa mm. kulutusjoustojen ja pientuotannon tarkkaa ajoittamista ja netotusta.

Hansen MDM, osa Hansenin Hansen Suite for Energy & Utilities -tuotetarjontaa, on pilvipohjainen mittaustenhallintapalvelu. Palvelun kehityksen taustalla on Hansenin vuosikymmenten kokemus energia-alan tietojärjestelmien toimittajana ja se tarjoaa kattavan MDM -kokonaisratkaisun energiayhtiöille jotka etsivät modernin pilvipalvelun tuomia etuja tulevaisuuden markkinoille.

Tommi Blomberg, Aidon Oy:n toimitusjohtaja, kommentoi: ”Tiedon määrä ja ditalisaation tarve lisääntyy alallamme. Yhteistyö johtavan energia-alan teknologiatoimittajan kanssa varmistaa maakunnallisille verkkoyhtiöille parhaimmat ratkaisut kasvavan energian mittausdatamäärien hallintaan.”

Scott Weir, Division President, Energy and Utilities for the EMEA region at Hansen, kommentoi: ”Olemme ylpeitä historiastamme ja asemastamme pohjoismaisella energimarkkinalla. Jatkamme kehitystyötämme ja toimitamme ratkaisujamme johtaville energia-alan toimijoille. Uusimman partneruutemme avulla Aidon toimittaa MDM-ratkaisumme parhaimmat ominaisuudet asiakkaille ja voimme yhdessä varmistaa asiakastyytyväisyyden vuosien ajan nopeasti muuttuvasti markkinassa.”

Lisätietoja Hansen Technologies:sta, www.hansencx.com.

Hansen Technologies (ASX: HSN) on globaalisti johtava tietojärjestelmätoimittaja energia-, vesi ja teletoimialoilla. Yhtiön palkitulle tuoteportfoliolla Hansen palvelee yli 600 asiakasta yli 80 maassa. Ratkaisut auttavat asiakkaita luomaan ja myymään uusia tuotteita ja palveluita, hallitsemaan ja analysoidaan asiakasdataansa sekä varmistamaan liikevaihtonsta ja asiakaspalveluprosessinsa. www.hansencx.com

Aidon on Pohjoismaiden johtava älykkään sähköverkon mittausratkaisujen, sovellusten ja palveluiden toimittaja. Älykkäät energianmittausjärjestelmämme mahdollistavat asiakkaillemme luotettavan energianmittauksen ja -jakelun ja tehokkaat jakeluverkon ylläpitoprosessit. Aidonin toimittamaa teknologiaa on käytössä lähes 4 miljoonassa energianmittauspisteessä Pohjoismaissa. Päätoimipaikkamme on Jyväskylässä. Ruotsin toimistomme sijaitsee Tukholmassa, Norjan toimistomme Askerissa ja Tanskan toimistomme Kööpenhaminassa. Tuotantokeskuksemme sijaitsee Vantaalla. www.aidon.com

Yhteystiedot:
Adnan Bashir