Total Telecom: providers ondersteunen bij optimaliseren van energie-efficiëntie

LONDEN--()--Total Telecom meldde dat Huawei groene ontwikkelingsoplossingen heeft uitgebracht tijdens de Huawei Win-Win Innovation Week, om de providers te helpen hun energie-efficiëntie te verbeteren.

Naarmate de energiebehoefte in alle regio's en industriesectoren blijft groeien, is er een dringende noodzaak voor providers om de energie-efficiëntie van de producten en oplossingen in hun netwerken te verbeteren en hun activiteiten energiezuiniger te maken.

"Onze groene ontwikkeloplossing bevat 1 indicatorsysteem en een 3-laags architectuuroplossing. We hopen providers te ondersteunen bij het verbeteren van de energie-efficiëntie van netwerken door middel van de 1 + 3 systematische groene ontwikkelingsoplossingen," aldus dr. Philip Song, Chief Marketing Officer Carrier BG bij Huawei, terwijl hij een toespraak hield op de Win-Win-conferentie over het ontwikkelen van groene ICT-infrastructuur met optimale energie-efficiëntie.

Dr. Song is van mening dat Huawei de energie-efficiëntie van apparatuur en de efficiëntie van de opwekking van hernieuwbare energie moet verbeteren en tegelijkertijd oplossingen moet ontwikkelen. Dit moet worden aangevuld met de vereenvoudiging van de netwerkarchitectuur en de verbetering van de doorstuurefficiëntie om de energie-efficiëntie van het hele netwerk te maximaliseren.

Huawei hanteert de benadering van sterk geïntegreerd ontwerp om de energie-efficiëntie van de belangrijkste apparatuur te verbeteren. Verder beveelt het bedrijf aan om hernieuwbare energie te gebruiken om het probleem van een enkele stroombron aan te pakken. Om groene locaties te bouwen, moeten providers alle apparatuur naar buiten verplaatsen, zorgen voor een sterk geïntegreerd ontwerp en optimaal gebruik maken van hernieuwbare energie.

Er is nog een andere dimensie van bediening en onderhoud die moet worden toegevoegd aan de netwerkervaring voor een hogere energie-efficiëntie. "We kunnen de gebruikersmigratie naar energiezuinigere radiotoegangstechnologieën maximaliseren, d.w.z. van 2G en 3G naar 4G en 5G," verklaarde Dr. Song. Bovendien is het ook mogelijk om het energieverbruik te reguleren via netwerkverkeersbeheer en -analyse.

Al met al speelt Huawei een pioniersrol bij het innoveren en ontwikkelen van groene oplossingen en strategieën voor de telecommunicatie-industrie. De communicatie-industrie moet een leidende positie innemen om providers te helpen de energie-efficiëntie te verbeteren en tegelijkertijd te kunnen voldoen aan de toenemende eisen die gesteld worden aan de netwerken.

Over Total Telecom

Total Telecom biedt dagelijks online nieuws met de mogelijkheid om u aan te melden voor headlines per e-mail en maandelijkse analyse. Total Telecom organiseert de jaarlijkse World Communication Awards, Asia Communication Awards en een reeks conferenties en netwerkmogelijkheden, waaronder Submarine Networks EMEA, 5GLIVE, Connected Italy, Connected Britain, Connected Germany en het Total Telecom Congress. Meer informatie op www.totaltele.com.

Contactpersoon voor de media
James Llewellyn