CWT benoemt Patrick Andersen tot Chief Executive Officer

MINNEAPOLIS--()--CWT, het Business-to-Business-for-Employees (B2B4E)-reismanagementplatform, kondigt aan dat Michelle McKinney Frymire heeft besloten haar functie bij het bedrijf neer te leggen. Als onderdeel van het langetermijnplanningsproces voor de opvolging van het bedrijf heeft de Raad van Bestuur President en Chief Commercial Officer Patrick Andersen aangesteld als de volgende President en Chief Executive Officer, met ingang van 1 mei 22. Hij zal ook zitting nemen in de Raad van Bestuur van het bedrijf.

“Het was een grote eer om CWT door zo'n kritieke fase in zijn evolutie te leiden,” aldus McKinney Frymire. “We hebben substantiële prestaties geleverd in buitengewone tijden, en ik ben ons wereldwijde team en onze klanten dankbaar voor hun vertrouwen en ondersteunend partnerschap. Nu, met een sterke financiële basis, is CWT gepositioneerd om zijn groeiplan te versnellen en ik ben verheugd het stokje over te dragen aan Patrick.”

“We zijn enthousiast dat Patrick onze volgende CEO zal worden, gezien zijn uitstekende staat van dienst als Chief Commercial Officer en 13 jaar in internationale leidinggevende functies bij CWT. Hij heeft diepgewortelde relaties met onze klanten en belanghebbenden en heeft uitstekend leiderschap getoond door toezicht te houden op onze strategische prioriteiten, RoomIt uit te breiden en ons baanbrekende myCWT China-technologieplatform te lanceren,” verklaarde Jim Abrahamson, voorzitter van de Raad van Bestuur van CWT. "Namens de Raad van Bestuur en onze wereldwijde collega's bedanken we Michelle voor haar vele bijdragen sinds ze in 2019 bij het bedrijf kwam werken en wensen we haar het beste bij haar volgende inspanningen."

"Ik ben verheugd en vereerd om CWT naar de volgende groeifase te leiden," stelde Patrick Andersen. “Naarmate de vraag naar reizen toeneemt, is CWT goed gepositioneerd om te investeren in zijn marktleiderschap en wereldwijde relaties en deze uit te breiden. Belangrijk is dat ik onze toewijding aan onze kernwaarden zal voortzetten en ik kijk ernaar uit om samen te werken met onze Raad van Bestuur en het CWT-team om onze technologie te verbeteren en de reis- en evenementendiensten die we onze klanten over de hele wereld bieden, verder te versterken.”

Voorafgaand aan zijn rol als President en Chief Commercial Officer was dhr. Andersen Chief Strategy Officer en daarvoor President of the Americas. Sinds hij in 2008 bij het bedrijf kwam werken, heeft dhr. Andersen verschillende industriebepalende initiatieven geleid en overzien, waaronder de lancering van myCWT China, de uitbreiding van RoomIt door CWT en de ontwikkeling van innovatieve langetermijnovereenkomsten voor GDS-technologiepartnerschappen. Hij heeft meer dan 30 jaar ervaring in wereldwijde reizen en logistiek, met verschillende internationale leidinggevende functies bij Deutsche Post Worldwide en DHL. Andersen is ook niet-uitvoerend lid van de Raad van Bestuur bij Global Minnesota en MNSNAP, en zit in de Raad van Toezicht van de Carlson School of Management. Hij studeerde management aan de London Business School.

Over CWT

CWT is een Business-to-Business-for-Employees (B2B4E)-reisbeheerplatform waarop bedrijven en overheden vertrouwen om hun mensen verbonden te houden. Overal, altijd en hoe dan ook – verspreid over zes continenten – voorziet het bedrijf hun klanten en hun medewerkers van innovatieve technologie en een efficiënte, veilige en zekere reiservaring.

Julian Walker
CorePr@mycwt.com