Amadis werkt samen met PayPlug-divisie van Groupe BPCE voor eerste wereldwijde op nexo-standaarden gebaseerde SoftPOS-applicatie

Oplossing maakt gestandaardiseerde betalingsacceptatie mogelijk op smartphones, tablets en COTS Body PayPlug (onderdeel van de betalingsactiviteiten van Groupe BPCE) kiest

MONTREAL & PARIJS--()--PayPlug (onderdeel van de betalingsactiviteiten van Groupe BPCE) kiest voor Amadis, een wereldwijde betalingssoftware-editor, om zijn op nexo gebaseerde applicatie voor betalingsacceptatie te implementeren op een reeks traditionele betalingsterminals en Android SoftPOS-apparaten, via een gestandaardiseerde benadering voor betalingsacceptatie, onafhankelijk van EMV® Level 2-kaartverwerkingsframeworks. Dit vermindert de implementatietijden en onderhoudskosten drastisch en geeft PayPlug het eigendom over zijn kaartacceptatieoplossingen. De alliantie bouwt voort op de langdurige samenwerking tussen Amadis en PayPlug.

Met de nieuwe applicatie van PayPlug kan elke winkelmedewerker de kassa-ervaring naar de klant, het POI (punt van interactie), brengen - waar de consument het ook maar nodig heeft - door Android NFC COTS (Commercial-Off-The-Shelf)-apparaten in te schakelen, zoals smartphones, tablets of professionele speciale instrumenten.

"Amadis heeft ons voorzien van een effectieve manier om onze MKB-klanten innovatieve, nieuwe manieren te bieden om kaartbetalingen te accepteren," aldus Antoine Grimaud, CEO van PayPlug. “We verwachten dat de oplossing nieuwe omzetmogelijkheden voor onze klanten zal genereren, terwijl het nieuwe betalingspunten genereert in meerdere landen en de klantervaring verbetert."

De nieuwe applicatie van PayPlug bevat alle componenten van Amadis One (de SoftPOS-oplossing van Amadis), in het bijzonder OLA (Open Level 2 API). OLA is een abstractielaag waarmee een onderneming een betalingsapplicatie kan uitvoeren met de EMV Level 2-stack van een terminalfabrikant of SoftPOS - waardoor ondernemingen volledig betalingsapparaat-agnostisch kunnen zijn, onafhankelijk van het ecosysteem, de hardware en het besturingssysteem.

"De nieuwe PayPlug-applicatie vertegenwoordigt een nieuw tijdperk voor het accepteren van betalingen, en we zijn enthousiast om deel uit te maken van hun oplossing," verklaarde Emmanuel Haydont, CEO van Amadis. "Nu nexo-protocollen een realiteit zijn voor klanten, vereenvoudigt Amadis nexo-implementaties en verlaagt het de kosten, terwijl het ondernemingen helpt de implementaties en toegang tot meerdere landen te versnellen."

"We zijn verheugd om te zien dat PayPlug en zijn klanten het nieuwste bedrijf worden dat zal profiteren van ons standaardisatiewerk," licht Jacques Soussana, secretaris-generaal van Nexo Standards, toe. "Onze specificaties en protocollen nemen de barrières weg die traditioneel aanwezig zijn in het betalingsacceptatie-ecosysteem, ook binnen niet-traditionele omgevingen zoals mobiele acceptatieplatforms zoals smartphones, tablets en COTS."

Om de oplossing interoperabel te maken, moest de applicatie van PayPlug effectief worden geïntegreerd met nexo-betalingsstandaarden. Amadis vereenvoudigde de implementatie met zijn open, op standaarden gebaseerde, kant-en-klare framework dat nexo-compatibel is.

Over PayPlug

PayPlug is de Franse omnichannel oplossing voor kaartbetalingen voor het MKB. Sinds 2012 biedt het een innovatief en gebruiksvriendelijk alternatief voor traditionele marktspelers: de fintech vertrouwt onder andere op zijn unieke ecosysteem van partners en geïntegreerde functies om alles wat met betalingen te maken heeft voor zijn 15.000 klanten, retailers en e-handelaren in Europa. Na het verkrijgen van de status van Betalingsinstelling goedgekeurd door de ACPR Banque de France, trad PayPlug in april 2017 toe tot de BPCE-groep. In de afgelopen drie jaar heeft PayPlug een groei van bijna 100% per jaar doorgemaakt www.payplug.com

Over Nexo Standards

Nexo Standards is de vereniging die zich inzet voor het wegnemen van de barrières die aanwezig zijn in het huidige gefragmenteerde wereldwijde ecosysteem voor betalingsacceptatie. Het maakt snelle, grenzeloze en wereldwijde betalingsacceptatie mogelijk door de uitwisseling van gegevens tussen alle belanghebbenden bij betalingsacceptatie te standaardiseren. De nexo-specificaties en -berichtenprotocollen voldoen aan de ISO 20022-normen, zijn universeel toepasbaar en volledig open. www.nexo-standards.org/

Over Amadis

Amadis is de leider op het gebied van conforme betalingssoftwaretechnologie en heeft zijn software op meer dan 40 miljoen apparaten wereldwijd draaien. Het bedrijf biedt ultramoderne softwarebewerkings- en ontwikkelingsoplossingen voor wereldwijde handelaren, fabrikanten van betalingsapparatuur en dienstverleners. Amadis biedt handelaren het breedste aanbod van softwaretechnologie-opties voor betalingsacceptatie op basis van de meest efficiënte beschikbare standaarden, onafhankelijk van hardware, verticaal retailsegment of geografie. Het bedrijf brengt een elite, ervaren softwareteam naar de industrie en maakt oplossingen mogelijk voor internationale fintech, verwerkers en handelaren in meer dan 23 landen. Ga voor meer informatie naar www.amadis.ca.

Tina Meunier Agence: Hopscotch voor Pay Plug
payplug@hopscotch.fr

David Finkelstein - The DFI Group (voor Amadis)
david@thedfigroup.net