DataConnect is nu wereldwijd beschikbaar op zes grote digitale platformen

Vloten van verschillende merken zijn nu zichtbaar in één portaal naar keuze

DataConnect is a collaboration between CNH Industrial, John Deere, CLAAS and 365FarmNet to enable farms to view all their vehicles within a single digital platform of their choice. Illustration: DataConnect brands

BERLIJN EN HARSEWINKEL, Duitsland, en MANNHEIM, Duitsland en BURR RIDGE, III.--()--DataConnect, het wereldwijde initiatief om vloten van verschillende merken op één platform te bekijken, is nu live met een uitgebreide reeks van zes grote digitale platformen en beschikbaar voor landbouwactiviteiten over de hele wereld. Case IH, STEYR en New Holland sluiten zich nu aan bij John Deere, CLAAS en het Europese platform voor landbouwbeheer 365FarmNet, dat de functie aan het einde van de afgelopen herfst lanceerde.

Alle landbouwactiviteiten die zelfrijdende veldhakselaars, maaidorsers of tractoren van de deelnemende merken gebruiken, kunnen dit nu allemaal op één deelnemend platform bekijken. Voorheen vereiste het bekijken van dergelijke informatie het beheer van een extra portaal voor elk betrokken merk.

Met deze nieuwe aanpak kunnen klanten gegevensparameters van vijf verschillende machines van hun machinepark bekijken:

• huidige locatie van de machine
  • historische positie van de machine
  • niveau van de brandstoftank
  • status van de machine in het veld
  • snelheid van de machine

Elke exploitant/eigenaar van een landbouwbedrijf die van de optie gebruik wil maken, hoeft zichzelf alleen maar toestemming te geven om alle apparatuur te bekijken op het platform dat voor hem het handigst is. Eenmaal verbonden verschijnen de machines van de andere fabrikanten automatisch in dat portaal. De voertuigen worden zelfs weergegeven met pictogrammen in de respectievelijke merkkleuren.

DataConnect werkt zonder extra hardware- en softwarecomponenten en garandeert een veilige gegevensverwerking. De oplossing is van toepassing op honderdduizenden reeds verbonden machines.

De toevoeging van CNH Industrial betekent dat gebruikers van AFS Connect, het telematicaplatform van Case IH, MyPLM Connect voor New Holland en S-Tech voor STEYR, de optie hebben voor de cloud-to-cloud-uitwisseling van gegevens met zowel de portalen van het John Deere Operations Center en CLAAS TELEMATICS of 365FarmNet.

John Deere Walldorf GmbH & Co. KG, Impexstraße 3, 69190 Walldorf,
Ralf Lenge, telefoon: +49 171 4161599, e-mail: LengeRalf@JohnDeere.com