R&D-strategie: Panasonic introduceert nieuwe robotapplicaties - Neem deel aan de YouTube Livestream

Babypapa, the Panasonic communication robot. (Photo: Business Wire)

MÜNCHEN & TOKYO--()--Panasonic zal zijn R&D-strategie voor zijn volgende generatie robots bekendmaken. Op basis van de brede expertise in zowel sensor- als aandrijftechnologie, en voortvloeiend uit de ervaring met industriële robots, zal Panasonic de behoeften van de verouderende samenleving aanpakken: van toevoegingen aan de gezondheidszorg tot tekorten aan arbeidskrachten in de detailhandel en logistiek.

De focus van het bedrijf ligt op pragmatische oplossingen die met mensen werken, en dit kan worden gedefinieerd binnen drie kernpijlers: augmented solutions, stand-alone oplossingen en complete automatiseringsoplossingen voor robotica. Panasonic zal zes robotmodellen introduceren, afgestemd op de nieuwe roboticastrategie, tijdens een YouTube-evenement waar iedereen gratis aan kan deelnemen:

17 december, 15:00 uur CET

Klanten verwachten kant-en-klare oplossingen van één leverancier. Tijdens het YouTube-evenement presenteert het bedrijf voorbeelden van toonaangevende B2B-klanten in Europa, bijv. een automatiseringsoplossing ontwikkeld voor de fabriek van een autoleverancier in Duitsland.

Het voordeel in industriële robots en op sensorgebied benutten

Panasonic is een toonaangevende producent van industriële robots dankzij de eigen ontwikkeling van sensoren en aandrijvingen. Het bedrijf voorspelt dat de algemene markttrends in de componentensector, zoals de focus op miniaturisatie, de combinatie van meerdere intelligente sensoren in één apparaat en het verminderen van massa, het onderzoek naar nieuwe toepassingen mogelijk zullen maken.

Johannes Spatz, President van Panasonic Industry in Europa, stelt: "Wij zijn van mening dat de kennis en technologie op deze gebieden, samen met onze knowhow op het gebied van industriële robots, een betrouwbare en beproefde weg bereiden voor succesvolle toepassingen van robotica op andere gebieden."

Een van de voorbeelden benadrukt de overdracht van industriële toepassingen naar de gezondheidszorg door het gebruik van lidarsensoren in bezorgrobots die oorspronkelijk waren ontwikkeld voor automatisch geleide voertuigen op productielocaties.

Academische partnerschappen en open source-oplossingen

Centraal punt in de nieuwe strategie is het feit dat Panasonic gezamenlijke kantoren heeft gevestigd en samenwerkt met acht universiteiten, twee in Europa en zes in Japan. Tot de partnerschappen in Europa behoren die met de Technische Universiteit in München, Duitsland, en de ETH in Zürich, Zwitserland. Takeshi Ando, hoofd van de Global Robotics R&D-activiteiten bij Panasonic, vat samen: "Panasonic is geëvolueerd van het pushen van eigen systemen naar een open technologieplatform. Het nieuwe platform combineert elementaire technologieën zoals detectie, systeemintegratie, planning en computergebruik, voortbeweging, objecthantering, communicatie en voedingsbronnen en accu's."

Ga voor meer informatie over Panasonic Robotics naar: https://www.panasonic.com/uk/corporate/sustainability/smart-cities/robotics/

Over Panasonic

Panasonic Corporation is een wereldleider die innovatieve technologieën en oplossingen ontwikkelt voor uiteenlopende toepassingen in de consumentenelektronica, huisvesting, auto-industrie en B2B-sectoren. Het bedrijf, dat in 2018 zijn 100 -jarig bestaan vierde, exploiteert wereldwijd 528 dochterondernemingen en 72 gelieerde ondernemingen en rapporteerde een geconsolideerde netto-omzet van 61,9 miljard euro (7,49 biljoen yen) voor het jaar dat eindigde op 31 maart 2020. Toegewijd aan het nastreven van nieuwe waarde door middel van gezamenlijke innovatie, gebruikt het bedrijf zijn technologieën om een beter leven en een betere wereld voor klanten te creëren. Voor meer informatie over Panasonic kunt u terecht op https://www.panasonic.com/global.

Stefan Hauck
Panasonic Europe