Topcon kondigt de Europese lancering van Chronos aan

Bedrijf introduceert alles-in-één geautomatiseerd binoculair refractiesysteem

Topcon Healthcare launches the revolutionary Chronos Automated Binocular Refraction System with SightPilot® guided refraction software. (Photo: Business Wire)

CAPELLE AAN DEN IJSSEL, Nederland--()--Topcon Healthcare, een toonaangevende leverancier van medische apparatuur en softwareoplossingen voor de wereldwijde oogzorggemeenschap, kondigde vandaag de Europese lancering aan van het revolutionaire Chronos Automated Binocular Refraction System met SightPilot® geleide refractiesoftware.

Topcon Chronos is een complete oplossing voor digitale refractie die autorefractie, keratometrie en subjectieve refractie combineert in één apparaat. Het volledig geautomatiseerde systeem met de software voor geleide refractie, SightPilot®, vereenvoudigt het onderzoek en vergemakkelijkt het delegeren. Chronos vermindert ook het aantal conventionele refractiebanen en extra refractometers die nodig zijn.

Simpel gezegd, Topcon Chronos vindt refractie opnieuw uit”, zegt dhr. John Trefethen, Global VP Marketing en Product Design bij Topcon Healthcare. “Dit revolutionaire alles-in-één systeem bespaart tijd en ruimte en stelt oogzorgverleners in staat het refractieproces te delegeren en hun praktijk te laten groeien. Topcon Chronos is het resultaat van Topcon’s toewijding om zeer geavanceerde multimodale medische apparaten en softwareplatforms te ontwikkelen waarmee de oogzorgverleners van vandaag slimmer, veiliger en efficiënter dan ooit kunnen werken. Deze technologie verandert het spel voor altijd, en we zijn verheugd om het tot wasdom te brengen.”

John Trefethen, MFA
Global Vice President, Marketing & Product Design Topcon Healthcare