TELEROUTE OPENT ZIJN VRACHTBEURS OM TRANSPORTBEDRIJVEN TE HELPEN TIJDENS HUIDIGE CRISIS

VRIJE TOEGANG TOT DE EUROPESE VRACHTBEURS OM ERVOOR TE ZORGEN DAT ESSENTIËLE GOEDEREN OP HUN BESTEMMING AANKOMEN

(Photo: Alpega Group)

BRUSSEL--()--Als antwoord op de COVID-19 crisis nodigt Teleroute transport- en logistieke bedrijven uit om tot eind juni gratis gebruik te maken van haar platform.

In normale tijden worden dagelijks meer dan 200.000 vracht- en voertuigaanbiedingen op Teleroute geplaatst. De COVID-19 pandemie heeft echter geleid tot een drastische toename van het goederenvolume in sectoren zoals de detailhandel en de farmaceutische industrie. Dit alles stelt de responscapaciteit van de transport- en logistieke sector, die een sleutelrol speelt in het beheer van deze crisis, op de proef.

Daarom wil de Teleroute vrachtbeurs, die deel uitmaakt van de Alpega Group, de situatie helpen verlichten door alle transport- en logistieke bedrijven die zich bij haar platform willen aansluiten, tot eind juni gratis toegang te bieden, zonder enige contractuele verplichting tot verlenging.

Over dit initiatief geeft Fabrice Douteaud, Chief Operation Officer Freight Exchange, aan: "Wij vinden het onze verantwoordelijkheid om de maatschappij op alle mogelijke manieren te helpen in deze moeilijke periode. Daarom sluiten we ons aan bij de golf van solidariteit door onze transportgemeenschap door middel van deze tijdelijke maatregelen aanzienlijk uit te breiden en zo bij te dragen aan het overwinnen van de logistieke uitdagingen waarmee we door COVID-19 geconfronteerd worden. Door dit initiatief onder de aandacht te brengen, kunnen wij allen bijdragen tot een sterkere samenwerking op het gebied van transport.”

Alle veiligheidsgaranties die Teleroute biedt, zoals haar kwaliteitsbeleid bij het aanvaarden van nieuwe leden of de onlangs aangekondigde Betalingsgarantie, blijven ongewijzigd, gezien het hoofddoel is om de sector het best mogelijke samenwerkingsnetwerk te blijven bieden op een moment dat samenwerking tussen bedrijven meer dan ooit noodzakelijk is. Het waarborgen van de veiligheid van het platform blijft dan ook een topprioriteit.

De vrachtbeurzen zijn ontstaan met als doel een grotere efficiëntie in transport te bereiken en de verschillende actoren in de sector samen te brengen. Nu is het aan ons allemaal om een sterker transportnetwerk te creëren dat in tijden als deze verenigd blijft. #Allinthistogether

Over Alpega

De Alpega Group is een toonaangevend, wereldwijd opererend softwarebedrijf voor de logistieke sector dat end-to-end-oplossingen aanbiedt voor alle mogelijke transportvraagstukken, waaronder transportbeheersystemen (TMS) en vrachtbeurzen. Met de softwareoplossingen voor transportbeheersystemen (TMS) inet en Transwide kunnen bedrijven in contact komen met een uitgebreid netwerk van logistieke dienstverleners en kunnen ze hun complexe supplychain-beheer digitaliseren. Deze systemen zorgen voor realtimevisibiliteit van de inkomende en uitgaande goederenstroom en verbinden vrachtwagenchauffeurs en logistieke dienstverleners naadloos met verladers. De vrachtbeurzen Teleroute, Wtransnet, Bursa en 123cargo fungeren als marktplaatsen voor het matchen van vrachten en transportcapaciteit. Met TenderEasy kunnen verladers op een eenvoudige manier e-tenders versturen naar transporteurs. Alle bovenstaande oplossingen kunnen gecombineerd worden voor nog meer meerwaarde voor de klant. Onze gebruikerscommunity van 80.000 transporteurs en verladers en 200.000 leden is dagelijks digitaal verbonden om hun cruciale transportprocessen voor 108.000.000 orders per jaar succesvol te kunnen beheren. Alpega is wereldwijd actief in 80 landen en heeft ongeveer 500 personen van 31 verschillende nationaliteiten in dienst.

Ga voor meer informatie naar www.alpegagroup.com

Alpega s.a./n.v.
Teleroute