Kohler viert de Details van design tijdens Milan Design Week 2019

The large-scale immersive exhibit showcases Kohler’s bold approach to design and the brand’s most stunning products through an artful combination of water, technology, texture, and color. The installations feature global debuts of products from KOHLER, KALLISTA, ANN SACKS and ROBERN. (Photo: Business Wire)

KOHLER, Wisconsin--()--Kohler, een globaal lifestylemerk, keert terug op de Milan Design Week met een verleidende zintuiglijke ervaring in het historische Palazzo Del Senato (via Senato, 10, 20121 Milaan, Italië). Het grote meeslepende tentoongestelde object demonstreert de gewaagde benadering van Kohler van design en de meest overweldigende producten van het merk door een creatieve combinatie van water, technologie, textuur, en kleur. De installatie is van 9 april tot 13 april dagelijks tussen 10:00 en 19:00 geopend.

"De Milan Design Week is het ultieme feest van creativiteit en innovatie binnen de globale designgemeenschap," zei Jim Lewis, vicevoorzitter van Kohler Kitchen en Bath Global Marketing. "De energie en de geest van het evenement maken het de perfecte plaats om nieuwe ideeën te onderzoeken en onze meest recente ontwerpen met een geïnspireerd publiek van ontwerpers van overal ter wereld te vieren."

Natuur speelt een centrale rol in de "digitale tuin" bij de ingang van de tentoonstelling evenals een oneindigheidstuin die op speelse wijze met Kohlers Smart Home collectie contrasteert. De ruimte van Kohler heeft ook een bar en lounge voor gasten om te ontspannen en nieuwe energie op te doen.

Bovendien zal Kohler het Palazzo als platform gebruiken voor de lancering van het tweede globale designthema van het bedrijf, Experiential Luxury, een onderzoek van de details en de lagen die rijke en dynamische milieu's creëren.

De producten die bij de tentoonstelling van dit jaar te zien zijn omvatten het nieuwste van Kohler Co. merken KOHLER, KALLISTA, ANN SACKS en ROBERN. Media geïnteresseerd in een rondleiding of deelname aan media events bij de tentoonstelling worden gevraagd om contact op te nemen met het public relations-team van Kohler.

Smart Home

Intelligente toiletten bieden de perfecte combinatie van verfijnd ontwerp en onovertroffen technologie voor perfect persoonlijk comfort en hygiëne. Uitgebreide aanpassing - creëer met sfeerverlichting en draadloze muziek tot temperatuurcontrole een compleet gepersonaliseerde ervaring.

Digitaal douchen transformeert de dagelijkse routine van gebruikers door aanpassing tot in het kleinste detail. Het nodigt gebruikers uit om met nevelervaringen, stoom, muziek en verlichting een gepersonaliseerde ontspanning tot stand te brengen. De portefeuille van Kohler van Smart Room producten helpt met het creëren van 's werelds slimste badkamers.

Kleur, materiaal, afwerking

Met een volledige waaier van kleuren zetten de afwerkingen van Kohler visueel de toon voor het verhaal van een ruimte geven ze uitdrukking aan een unieke persoonlijkheid. De Etch wastafelafwerking – geïntroduceerd in de Components Collection – biedt een mooie, subtiele gradiënt tussen twee afwerkingen met een precies grafisch patroon. Een breed kleurenpalet en grafische details zorgen ervoor dat het een mooie en decoratieve blikvanger blijft.

Ervaren in de Japanse cultuur, vertelt Kensho het verhaal van decoraties bekend als sashiko door in stenen geëtste patronen te gebruiken. Het maakt ook gebruik van de Italiaanse etstechniek acqueforti, waar metalen en marmer worden gecombineerd om een unieke versiering te creëren. De vorm is schitterend, de echte steen voegt textuur en variatie toe, en de decoratieve technieken zijn adembenemend.

Met nauwkeurige afsnijdingen en extra platte oppervlakken, brengt de Parallel Collection van kranen en accessoires elegante stijl in de moderne badkamer door beheerste expressiviteit. De dichotomie van ronde en vierkante vormen wordt verenigd door karakteristieke hoeken die zorgen voor prachtige reflecties en nauwkeurige uitlijning. Kleinere details zorgen voor een origineel karakter en maken de collectie nog geraffineerder.

In samenwerking met het moederbedrijf, Kohler Co., introduceert ANN SACKS The Crackle Collection by Kohler WasteLAB, een innovatieve tegelserie die de ongebakken keramiek van Kohler als medium gebruikt en het afval omzet in een unieke tegel. Met de hand gemaakt in het WasteLAB in de emaillefabriek in Kohler, Wisconsin, was de op maat gemaakte collectie een van de initiatieven van het Kohler Innovation for Good programma. Milaan dient als de wereldwijde lancering van deze collectie en als primeur van een geheel nieuwe kleurstelling.

Over Kohler Co.

Kohler Co., opgericht in 1873 en gevestigd in Kohler, Wisconsin, is een van Amerika's oudste en grootste ondernemingen in private handen, en heeft bijna 37.000 medewerkers. Met meer dan 50 productielocaties wereldwijd is Kohler een globale leider in het design, innovatie en fabricage van keuken en badkamerproducten; motoren en energiesystemen; luxe kasten en tegels; en eigenaar/exploitant van twee van 's werelds meest mooiste vijfsterrenhotels en golfresorts in Kohler, Wisconsin en St. Andrews, Schotland. Kohler’s Whistling Straits golfbaan zal de 2020 Ryder Cup hosten. Bezoek voor meer details kohlercompany.com.

Vicki Valdez Hafenstein
victoria.valdezhafenstein@kohler.com