Rockwell Automation neemt Emulate3D over, een toonaangevende softwareontwikkelaar voor het simuleren en emuleren van industriële automatiseringssystemen

Softwareportfolio integreert automatiseringssoftware met 3-D CAD-model, waardoor klanten machine- en systeemontwerpen virtueel kunnen testen.

MILWAUKEE--()--Rockwell Automation, Inc. (NYSE: ROK) heeft Emulate3D overgenomen, een innovatieve ontwikkelaar van technische software waarvan de producten industriële automatiseringssystemen digitaal simuleren en emuleren. Door gebruik te maken van nauwkeurige simulatiemodellen om de systeemplanning en besluitvorming te verbeteren, gevolgd door emulatietests die het besturingssysteem testen voor de installatie, stelt Emulate3D’s software klanten in staat om machine- en systeemontwerpen virtueel te testen voordat ze productie- en automatiseringskosten maken en zich verbinden tot een definitief ontwerp.

“We zijn enthousiast over de mogelijkheden die de software van Emulate3D onze klanten biedt”, aldus Fran Wlodarczyk, senior vice president van Rockwell Automation voor het architectuur- en software-segment. “Ze zullen hun time-to-market en operationele productiviteit kunnen verbeteren door middel van digitale prototyping van machines en virtuele inbedrijfstelling. Het is ook een andere investering van Rockwell Automation om de Connected Enterprise tot leven te brengen.

Keith Lester / Media Relations / 414 382 4871

Steve Etzel / Investor Relations / 414 382 8510