Experian lancerer ny og kraftfuld analyseløsning som skal forandre virksomheders forretningsresultater

Kun 1 ud af 3 virksomheder udnytter i dag det fulde potentiale af dataanalyser

COPENHAGEN, Denmark--()--Experian har lanceret en ny og kraftfuld analyseløsning i Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA), der skal hjælpe virksomheder med at tage hurtigere og mere pålidelige beslutninger på et oplyst grundlag.

Experian Ascend Analytics on Demand er en fuldt integreret big data- og analyseplatform, som lanceres på et tidspunkt, hvor nye datakilder, avancerede analyser, indsigt og digital transformation står øverst på dagsordenen for mange beslutningstagere. En ny undersøgelse1 viser, at kun 30 procent af de vigtigste beslutningstagere i dag udnytter det fulde potentiale i dataanalyseprogrammer. To ud af fem siger desuden, at de stadig baserer deres præstation på baggrund af subjektive meninger og instinkt. Derudover planlægger 78 procent at investere i avancerede analytiske færdigheder inden for de næste 12 måneder.

Experian Ascend Analytics on Demand er designet til at imødekomme disse behov ved at tilbyde virksomheder af alle størrelser adgang til en bred vifte af anonymiserede Experian-data i kombination med branchens førende analytiske værktøjer og ekspertrådgivning, så brugerne hurtigt kan identificere de vigtigste indsigter, der bedst tjener deres kunder og skaber vækst.

Mads Heindorff, Experians strategiske direktør i Danmark, udtaler:

"For effektivt at konkurrere i nutidens økonomi skal virksomheder hurtigt kunne anvende og forstå et bredt spektrum af dataaktiver for at følge med markedet og konsekvent levere resultater, der bedst tjener deres kunder.”

”Ascend gør netop det. Den konverterer hurtigt store mængder data til intelligente, brugbare indsigter ved at udnytte den nyeste analytiske innovation, maskinindlæring og kunstige intelligensværktøjer. Ascend er en integreret del af vores serie af markedsledende løsninger, som alle vil fremskynde virksomhedernes evne til at udnytte big datas fulde potentiale. Derudover kan Ascend uden problemer arbejde sammen med PowerCurve, vores førende beslutningsproces og workflow-softwareløsning. Vi kan hjælpe med at flytte vores kunder fra et sted, hvor planlægning og implementering af nye strategier tager mange måneder, til et sted, hvor de samme aktiviteter nu kun tager dage.”

"Vi har med succes implementeret Ascend hos flere globale kunder i løbet af de seneste 24 måneder, og det har vist sig at være en yderst stærk og alsidig løsning. Vores kunder bruger den effektivt til ny produktudvikling, benchmarking og tracking af resultater, markedsudvidelse og at tage flere intelligente beslutninger.”

Kunder kan bruge Ascend til at opbygge deres egne forudsigende modeller og træffe beslutninger ved at overføre maskinindlæring og AI-teknikker til Experians anonymiserede data for at skabe et omfattende indblik i markedsudviklingen. Platformens analytiske maskinindlæringsværktøjer skaber indhold, som kan danne grundlag for en dyb indsigt om forretning og forbrugere. Resultaterne leveres inden for få sekunder via fleksible selvbetjeningsværktøjer og visualiseringer, der er velegnede for beslutningstagere og understøttet af branchens førende datasikkerhed. Ascends lancering markerer første gang, hvor et så højt niveau af skræddersyet selvbetjening og øjeblikkelig analyse er tilgængeligt for flere interne analyse-teams i EMEA.

Lanceringen i EMEA følger Ascends succesrige introduktion i både Storbritannien og Nordamerika. Ascend er, som en del af Experians innovative udvalg af globale data-, software- og analyseløsninger, designet til at hjælpe kunder med at træffe intelligente beslutninger i friktionsløse digitale miljøer.

Ascend forventes at være på det danske marked i starten af 2019. For mere information om Experian Ascend, eller for at registrere din interesse for den nye dataløsning, besøg venligst følgende hjemmeside: http://www.experian.dk/analytics/experian-ascend-analyser-on-demand.html

Om undersøgelsen

Forrester Consulting, der arbejder på vegne af Experian, undersøgte mere end 700 beslutningstagere fra hele EMEA med indflydelse eller ansvar for kundedata, analyse, risiko og SMV-tjenester.

Om Experian

Vi er verdens førende leverandør af data, analyser og statistiske modeller. Vi hjælper virksomheder med at styre kreditrisiko, forebygge svindel, målrette markedsføring og automatisere beslutningsprocesser. Vi hjælper også privatpersoner med at kende deres kreditværdighed og beskytte sig mod identitetstyveri. I 2015 udnævnte Forbes Magazine os til at være én af verdens mest innovative virksomheder.

Vi beskæftiger omkring 17.000 mennesker i 37 lande. Vores hovedkontor ligger i Dublin, Irland, med operative hovedkvarterer i Nottingham (UK), Californien (USA) og São Paulo (Brasilien).

Experian plc er noteret på London Stock Exchange (EXPN), og er en del af FTSE 100-indekset. Den samlede omsætning for finansåret der sluttede 31. marts 2016, var 4,6 mia. $.

Vil du vide mere om Experian på globalt plan, kan du besøge www.experianplc.com.

1 Experian Business Review, 2018

Experian