Diligent verwerft Brainloop om Governance Cloud-aanbod uit te breiden met beveiligde virtuele datarooms voor de onderneming

Transactie combineert toonaangevende Duitse onderneming voor veilige communicatie en samenwerking met de leider in Enterprise Governance Management; twee vertrouwde bedrijven die zich inzetten voor de hoogste normen voor gegevensbescherming en privacy

NEW YORK--()--Diligent Corporation ('Diligent' of 'het Bedrijf'), de leider in Enterprise Governance Management en de meest vertrouwde leverancier van oplossingen voor de veilige samenwerking van besturen, heeft vandaag de voltooiing van de overname van Brainloop aangekondigd. Brainloop is de toonaangevende leverancier van virtuele dataroom-software die in de onderneming wordt gebruikt voor de uiterst veilige samenwerking aan vertrouwelijke documenten. Brainloop, met hoofdkantoor in München, wordt de continentale Europese hub van Diligent en zal blijven worden geleid door het huidige managementteam, waaronder Chief Executive Officer Thomas Deutschmann en Chief Technology Officer Eike Schmidt. De financiële voorwaarden van de transactie zijn niet bekendgemaakt.

Brainloop is de toonaangevende leverancier van veilige cloudopslag voor ondernemingen in Duitsland en het hele continent van Europa. Brainloop beschermt de belangrijkste en meest gevoelige gegevens van haar klanten via zeer veilige applicaties en levert efficiënte oplossingen voor communicatie, samenwerking en de uitwisseling van vertrouwelijke informatie. Brainloop werd opgericht in 2000 en bedient duizenden gebruikers op zes continenten, waaronder een aantal blue-chip Europese bedrijven.

Als onderdeel van Diligent zal Brainloop blijven opereren als onafhankelijk bedrijf en haar klanten bedienen onder het merk Brainloop, terwijl het de mogelijkheid heeft om optimaal gebruik te maken van de krachtige middelen van Diligent voor wereldwijde opschaling. Brainloop zal de gegevens van haar klanten in de bestaande beveiligde datacenters in heel Europa onderhouden. Meer dan de helft van de omzet van Diligent is afkomstig buiten de Verenigde Staten, en nu, in combinatie met Brainloop, is Diligent de toonaangevende veilige communicatie- en samenwerkingstool voor ondernemingen in continentaal Europa. Samen bieden Diligent en Brainloop een zeer complementaire productsuite aan een wereldwijde klantenbasis, waaronder het toonaangevende Governance Cloud-aanbod van Diligent en de uiterst beveiligde virtuele datarooms van Brainloop.

“Diligent zet zich in om de tools te bieden die besturen en leiderschapsteams nodig hebben om hun organisaties veilig en effectief te beheren. We zijn enthousiast over deze nieuwe mogelijkheid om ons Governance Cloud-aanbod breder over de hele onderneming uit te breiden,” aldus Brian Stafford, President en Chief Executive Officer van Diligent.

“We respecteren reeds lange tijd het vertrouwen en de goede reputatie in Europa die Thomas en Brainloop hebben opgebouwd dankzij hun zeer veilige virtuele dataroom- en samenwerkingsoplossingen. Samen zien we ernaar uit de aanwezigheid van Diligent in de snelgroeiende DACH-regio en in heel Europa te versterken en onze klanten producten van wereldklasse met de hoogste beveiligingsstandaarden te beiden.”

“Gegevensbeveiliging en privacy zijn altijd al van het allergrootste belang geweest voor Brainloop, en we zijn verheugd om een partner te hebben gevonden in Diligent die evenveel waarde hecht aan beveiliging en privacy van klantgegevens als wij,” stelde Thomas Deutschmann, Chief Executive Officer van Brainloop. “Diligent was op zoek naar een virtuele dataroom om wereldwijd te kunnen opschalen en we zijn er trots op dat ze dat in Brainloop hebben gevonden. We kijken ernaar uit om samen met het Diligent-team een bredere oplossing voor ondernemingsbeheer aan onze klanten te leveren.”

District Capital Partners diende als financieel adviseur, Willkie Farr & Gallagher LLP diende als juridisch adviseur en Spitzberg Partners diende als strategisch adviseur voor Diligent. ARQIS was de juridisch, fiscaal en financieel adviseur van Brainloop.

Over Diligent Corporation

Diligent is de leider in Enterprise Governance Management en biedt veilige corporate governance- en samenwerkingsoplossingen voor besturen en senior executives via haar Governance Cloud-aanbod. Meer dan 14.000 klanten in meer dan 90 landen en op alle zeven continenten vertrouwen op Diligent voor de veilige distributie van bestuursmaterialen, alsook beveiligde berichtenuitwisseling, geïntegreerde compliance, bestuursevaluatie en entiteitsbeheer. Governance Cloud is de enige oplossing die tegemoet komt aan de evoluerende bestuurlijke behoeften van toonaangevende organisaties. Ga naar www.diligent.com voor meer informatie.

Over Brainloop

Brainloop is opgericht in 2000 en is een toonaangevende leverancier van zeer intuïtieve software-as-a-service (SaaS)-oplossingen. Deze oplossingen stellen klanten in staat om vertrouwelijke documenten en informatie veilig te beheren en eraan samen te werken, zowel binnen het bedrijf als daarbuiten. De klanten van Brainloop bestaan uit tal van Fortune-, FTSE- en DAX-bedrijven in een breed scala van zowel particuliere als publieke sectoren. Deze klanten vertrouwen op Brainloop's mogelijkheden voor regel- en ondernemingsnaleving, samenwerking en processen, evenals haar complete portfolio van beveiligingsfuncties. Deze functies omvatten volledige codering, audittraject, tweefactorauthenticatie en afscherming van providers en beheerders, gecombineerd met een handige en eenvoudig te gebruiken interface. Voor meer informatie kunt u terecht op http://www.brainloop.com.

Voor Diligent Corporation
Greg Nyhan, 646-215-6884