CrowdStrike stelt nieuwe oplossing voor automatische dreigingsanalyse voor met het oog op predictieve veiligheid

CrowdStrike Falcon X zorgt voor automatisering van dreigingsanalyse met IOC's op maat, informatie en automatisering van Next-gen Security Operations Center (SOC) voor zowel grote als kleine organisaties

SUNNYVALE, Calif.--()--CrowdStrike® Inc., marktleider op het vlak van op cloud gebaseerde eindpuntbescherming, kondigde vandaag aan dat het de mogelijkheden van het CrowdStrike Falcon® platform heeft uitgebreid met de lancering van een nieuwe abonnementsmodule voor dreigingsanalyse,CrowdStrike Falcon X™.

Gezien de bedreigingen vandaag de dag is het van essentieel belang om predictieve veiligheidscontroles toe te voegen op grond van onze confrontaties met actoren van cyberdreiging. De meeste veiligheidsteams beschikken echter niet over de middelen of de kennis van zaken om deze opkomende aanpak op efficiënte wijze te hanteren. Daardoor blijven ze steken in een reactieve respons en slagen ze er niet in om toekomstige bedreigingen voor te zijn. CrowdStrike Falcon X biedt een oplossing voor dit probleem door het automatiseren van dreigingsanalyse en het ontwikkelen van bruikbare informatie op maat, die organisaties toelaat om zich op proactieve wijze te beschermen.

Op grond van het CrowdStrike Falcon platformtilt CrowdStrike Falcon X eindpuntbescherming naar een hoger niveau door een combinatie van malware sandboxing, malware search en bedreigingsinformatie binnen één geïntegreerde oplossing die in staat is om een uitvoerige dreigingsanalyse uit te voeren in slechts enkele seconden tijd, in plaats van in uren of dagen. De output van deze analyse is een unieke combinatie van indicators of compromise (IOC's) en bedreigingsinformatie die uw organisatie helpen om zich te beschermen tegen bestaande en toekomstige bedreigingen. Falcon X is de enige oplossing die IOC's produceert voor zowel de bedreiging die daadwerkelijk binnen uw organisatie werd opgespoord, als al haar gekende varianten, en die deze onmiddellijk deelt met andere beveiligingstools zoals firewalls, gateways en tools voor de orkestratie van veiligheid via API. CrowdStrike Falcon X biedt ook geïntegreerde bedreigingsinformatie, samen met beveiligingswaarschuwingen om het onderzoek naar incidenten te bevorderen, het onderzoeksproces vlotter te laten verlopen en betere veiligheidsrespons aan te sturen.

Met deze Spring Platform lancering biedt CrowdStrike zowel grote als kleine klanten de mogelijkheid om een beter inzicht te krijgen in de bedreigingen waarmee ze worden geconfronteerd en om hun andere investeringen in veiligheid meer efficiënt te maken met bruikbare informatie op maat. CrowdStrike Falcon X laat klanten toe om eindelijk van een reactieve aanpak op het vlak van veiligheid over te schakelen naar een proatieve benadering door hun risicoblootstelling te beperken en hun vermogen om inbreuken tegen te gaan te vergroten.

“De meeste incident response teams moeten manueel de bedreigingen analyseren waarmee ze geconfronteerd worden, met beperkt inzicht in de beoogde achterliggende bedreigingsinformatie. With CrowdStrike Falcon X stellen we onze klanten extra in staat om betere analyse uit te voeren wanneer er een bedreiging wordt opgespoord en om deze snel te koppelen aan strategische en tactische informatie, waardoor de onderzoekstijd van uren en zelfs dagen wordt ingekort tot slechts enkele seconden. Dankzij deze automatisering helpen we kleinere teams om een niveau van bescherming te behalen dat normaal niet binnen hun bereik zou liggen, en voor grotere teams helpen we om elk van de uitgevoerde analyses meer efficiënt te maken. Falcon X biedt alle veiligheidsteams een meer uitvoerige dreigingsanalyse om informatie te geven aangaande doeltreffende, geprioritiseerde responsopties en om herstelmaatregelen meer strategisch en efficiënt te maken," aldus Dmitri Alperovitch, medeoprichter en Chief technology officer van CrowdStrike.

CrowdStrike Falcon X biedt de volgende unieke mogelijkheden:

• Automatische dreigingsanalyse— Alle bestanden die in quarantaine geplaatst worden door CrowdStrike Falcon eindpuntbescherming worden automatisch onderzocht door Falcon X. Deze automatisering is een belangrijke factor voor een meer efficiënte werking van beveiligingteams, verhoogt de capaciteiten van alle veiligheidsanalisten en biedt essentiële beveiligingsfuncties aan organisaties zonder een SOC.
  • Malware-analyse — Falcon X maakt een diepteanalyse mogelijk van onbekende en opkomende (zero-day) bedreigingen, die veel verder gaat dan de traditionele aanpak. Dankzij de Falcon Sandbox biedt deze oplossing een unieke combinatie van statische, dynamische en fijnmazige geheugenanalyse om snel de evasieve bedreigingen op te sporen die andere oplossingen over het hoofd zien.
  • Malware Search — Verbindt de punten tussen de malware opgespoord op uw eindpunten en daaraan gekoppelde campagnes, malware-families of bedreigingsactoren. Falcon X doorzoekt CrowdStrike Falcon Search Engine, de grootste zoekmachine voor malware voor daaraan gekoppelde samples en breidt binnen seconden de analyse uit naar alle bestanden en varianten, waardoor men een grondiger inzicht krijgt in de aanval en er een uitgebreide set van IOC's ontstaan als verdediging tegen toekomstige aanvallen.
  • Bedreigingsinformatie Actor attribution (het zoeken van de verantwoordelijke achter een aanval) legt de motivatie en de middelen, technieken en procedures (TTP's) van de aanvaller bloot. Er worden praktische richtlijnen gegeven om proactieve maatregelen te treffen tegen toekomstige aanvallen en om aanvallers tijdens hun proces tegen te houden.
  • Informatie op maat CrowdStrike Falcon X levert automatisch informatie die specifiek is afgestemd op de bedreigingen waarmee u in uw omgeving wordt geconfronteerd. IOC's op maat worden onmiddellijk gedeeld met andere beveiligingstools via API, wat zorgt voor een gestroomlijnde en geautomatiseerde workflow op het vlak van beveiliging? Informatie over cyberdreiging gekoppeld aan de aanval wordt samen met de waarschuwing weergegeven, waardoor analisten een snel en gemakkelijk inzicht krijgen in de bedreiging en actie kunnen ondernemen.

“CrowdStrike technologie heeft bewezen een belangrijk beveiligingsmiddel te zijn om ons team te helpen om cyberdreigingen te analyseren en om prioriteit te geven aan het meest cruciale kwaadwillig gedrag met het oog op sneller herstel," aldus Edward Ganom, chief information security officer bij de Commercial Bank in Qatar. “CrowdStrike Falcon heeft keer op keer blijk gegeven van zijn vermogen om sneller bedreigingen op te sporen en het responsproces te bespoedigen en om bruikbare informatie te integreren die ons toelaat om onze omgeving beter te beveiligen tegen cyberaanvallen.”

Volgens een Gartner Strategic Planning Assumption zal tegen 2021 ten minste één bedrijf openlijk erkennen een impact op de omzet van $1 miljard te hebben geleden als gevolg van een uitval van zakelijke activiteiten door een aanval met malware/ransomware. Gartner stelt dat “om deze stijgende ontwikkeling tegen te gaan bedrijven niet enkel hun proactieve verdedigingsmechanismen zullen moeten opdrijven, maar ook sneller zullen moeten reageren, aangetaste gegevens moeten herstellen en systemen weer operationeel zullen moeten maken. Holistische platforms voor het opsporen van aanvallen die gegevens analyseren van eindpunten, interne infrastructuur en externe middelen worden van essentieel belang om de tijd die nodig is voor opsporing en herstel in te korten.”*

Het CrowdStrike Falcon platform benut automatisch leren en gedragsanalyse, getraind om meer dan 100 miljard beveiligingsevenementen per dag te verwerken, en biedt op die manier betrouwbare preventie, opsporing, beperking en respons op alle soorten bedreigingen, inclusief inbraak met malware. Met de lancering van Falcon X kunnen klanten nu met één enkel op de cloud gebaseerd platform cyberdreiging voorkomen, opsporen, voorspellen, en hierop reageren.

1.Gartner, “Predicts 2018: Security and Risk Management Programs,” Rob McMillan, Jeffrey Wheatman, et al., 16 november 2017.

Voor meer informatie over de CrowdStrike Spring Platform lancering kunt u hiereen blog lezen door George Kurtz, de CEO van CrowdStrike.

Bezoek CrowdStrike tijdens de RSA Conference 2018 op stand #941 Moscone South voor presentaties en demonstraties en voor een ontmoeting met de beveiligingsdeskundigen van CrowdStrike.

Over CrowdStrike®

CrowdStrike is marktleider op het gebied van door de cloud geleverde eindpuntbescherming. Dankzij het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) biedt het CrowdStrike Falcon®-platform onmiddellijke zichtbaarheid en bescherming in de hele onderneming en worden aanvallen op eindpunten binnen of buiten het netwerk voorkomen. CrowdStrike Falcon wordt in enkele minuten ingezet om vanaf dag één te voorzien in bruikbare informatie en realtime beveiliging. Het verenigt naadloos AV van de volgende generatie met de allerbeste eindpuntdetectie en -respons, ondersteund door een 24/7 geleide jacht. De cloudinfrastructuur en single-agent-architectuur nemen de complexiteit weg en voegen schaalbaarheid, beheerbaarheid en snelheid toe.

CrowdStrike Falcon beschermt klanten tegen alle soorten cyberaanvallen met behulp van geavanceerde, handtekeningloze AI en op Indicator-of-Attack (IOA) gebaseerde bedreigingspreventie om bekende en onbekende bedreigingen in realtime te stoppen. Aangedreven door de CrowdStrike Threat Graph™ correleert Falcon onmiddellijk meer dan 100 miljard beveiligingsevenementen per dag van over de hele wereld om bedreigingen onmiddellijk te voorkomen en te detecteren.

Er is veel meer te vertellen over de wijze waarop Falcon eindpuntbeveiliging heeft geherdefinieerd, maar er is maar één ding dat u hoeft te onthouden over CrowdStrike: wij stoppen inbreuken.

U heeft volledige toegang tot CrowdStrike Falcon Prevent™ door hieruw gratis proefperiode te starten.

Meer informatie: https://www.crowdstrike.com/
Volg ons: Blog | Twitter

© 2018 CrowdStrike, Inc. Alle rechten voorbehouden. CrowdStrike®, CrowdStrike Falcon®, CrowdStrike Threat Graph™, CrowdStrike Falcon Prevent™, Falcon Prevent™, CrowdStrike Falcon Insight™, Falcon Insight™, CrowdStrike Falcon Discover™, Falcon Discover™, CrowdStrike Falcon Intelligence™, Falcon Intelligence™, CrowdStrike Falcon DNS™, Falcon DNS™, CrowdStrike Falcon OverWatch™, Falcon OverWatch™, CrowdStrike Falcon Spotlight™ en Falcon Spotlight™ bevinden zich onder de handelsmerken van CrowdStrike, Inc. Andere merken zijn handelsmerken van derden.

CrowdStrike, Inc.
Ilina Cashiola, 202-340-0517