MyHeritage verstevigt haar leidende positie in Nederland met strategische samenwerking en eerste nationale televisiecampagne

TEL AVIV, Israël & ALMERE, Nederland--()--MyHeritage, het populaire netwerk voor familiegeschiedenis, kondigde vandaag de samenwerking aan met de Nederlandse genealogiediensten Aldfaer en Coret Genealogie. Doel is om door middel van productintegratie en het gebruik van MyHeritage’s technologieën de Nederlandse stamboomonderzoekers te helpen hun familieonderzoek te verbeteren. Ook start het bedrijf een nationale televisiecampagne in Nederland. Met deze acties wil MyHeritage de vooraanstaande positie in Nederland verstevigen.

MyHeritage heeft momenteel meer dan 850.000 geregistreerde leden in Nederland (circa 5% van de bevolking) en meer dan 80 miljoen gebruikers wereldwijd bij haar vlaggenschip MyHeritage en Geni.com.

Aldfaer

Aldfaer, opgericht in 1998, is een gratis genealogieprogramma dat wordt uitgegeven door de stichting Aldfaer. Het programma heeft grote populariteit verworven onder de stamboomonderzoekers in Nederland. Als onderdeel van de samenwerking zal MyHeritage het voortbestaan van het programma Aldfaer ondersteunen. De nieuwe functies in Aldfaer zullen onder meer een naadloze integratie van de unieke technologieën van MyHeritage bevatten, zoals Smart Matching en Record Matching. Hiermee kunnen de gebruikers van Aldfaer beschikken over nauwkeurige automatische ontdekkingen die gebaseerd zijn op de enorme internationale database van MyHeritage. Deze database bestaat uit 5,6 miljard gegevens en stamboomprofielen.

“Wij zijn verheugd om met MyHeritage samen te werken,” zegt Anne van der Ploeg, oprichter van de Stichting Aldfaer. “Zij hebben ons vertrouwen gewonnen met hun integere manier van zakendoen. Aldfaer zal blijven groeien en bloeien en de toevoeging van MyHeritage's matching zal nóg meer waarde toevoegen voor onze vele gebruikers in Nederland.”

Coret Genealogie

Coret Genealogie, is opgericht in 2003 door Bob Coret en biedt vele online diensten aan binnen de Nederlandse genealogie. De diensten betreffen onder meer het Stamboomforum, het meest actieve genealogieforum van Nederland, en Genealogie Online, een totale online dienst voor het publiceren van stambomen. MyHeritage is een samenwerking aangegaan met oprichter Bob Coret, een gerespecteerde genealoog en ICT-deskundige binnen het Nederlandse genealogielandschap. Coret zal met MyHeritage samenwerken als strategisch adviseur en technoloog om het aanbod van MyHeritage in Nederland te perfectioneren en nieuwe mogelijkheden te ontwikkelen voor de Nederlandse markt. Vanaf volgende maand zullen de matching technologieën van MyHeritage worden toegevoegd aan Genealogie Online. Dit helpt de gebruikers om nieuwe ontdekkingen te doen zonder dat hun gegevens overgebracht worden naar MyHeritage. De integratie met overige diensten van Coret Genealogie zullen volgen.

“Ik kijk uit naar de samenwerking met MyHeritage, een wereldwijd leider op gebied van technologie, terwijl zij hun aanwezigheid in Nederland versterken”, zegt Bob Coret. “Het Nederlandse genealogielandschap is divers, spannend en uitermate actief, en de samenwerking met MyHeritage zal nieuwe kansen bieden aan Nederlandse liefhebbers van familiegeschiedenis.”

Reclamecampagne op TV

MyHeritage is een grootschalige prime-time reclamecampagne gestart op de Nederlandse televisie. Nederlandse gebruikers van MyHeritage spelen de hoofdrol in deze campagne, waarbij zij hun verhalen, passie en ervaringen delen over de dienst. De stem in deze campagne is die van de bekende acteur Bram van der Vlugt. Naast Nederland, is MyHeritage tegelijkertijd een nationale reclamecampagne gestart op de Noorse televisie.

“Van alle landen over de hele wereld, springt Nederland er uit als het om mensen gaat die een passie hebben voor familiegeschiedenis,” zegt oprichter & CEO Gilad Japhet. “Wij zijn verheugd om de nieuwe en belangrijke samenwerking met Aldfaer en Coret aan te gaan en onze eerste nationale tv-campagne te lanceren, waarmee wij onze marktpositie in Nederland verstevigen.”

Over MyHeritage

MyHeritage is de toonaangevende dienst voor het ontdekken, delen en bewaren van de familiegeschiedenis. Als vooraanstaande technologische innovator transformeert MyHeritage het onderzoeken van de familiegeschiedenis in een activiteit die nog toegankelijker is en direct voldoening geeft. Het wereldwijde gebruikersnetwerk geniet van toegang tot een enorme historische database, 's werelds meest diverse internationale stambomencollectie en innovatieve zoek- en matching technologieën. MyHeritage wordt gebruikt door miljoenen families en biedt hen een eenvoudige manier om hun verhaal te delen –dat van vroeger en nu- en dit veilig te stellen voor toekomstige generaties. MyHeritage is beschikbaar in 40 talen. www.myheritage.nl.

MyHeritage
Aaron Godfrey, Hoofd PR, MyHeritage