RORY McILROY TEKENT BIJ BOSE CORPORATION

Nummer 's werelds nummer 1 golfer gaat Bose vertegenwoordigen

Loading media player...

Rory McIlroy Signs With Bose Corporation

FRAMINGHAM, Massachusetts--()--Vandaag heeft Bose Corporation op de Honda Classic in Palm Beach Gardens, Florida bekendgemaakt dat Rory McIlroy de Global Brand Ambassador wordt voor de hoofdtelefoons, draagbare luidsprekers, thuis- en autosystemen. McIlroy tekent, in 2013 startend als 's werelds nummer 1 golfer, een meerjarige overeenkomst met Bose.

Als fervent muziekliefhebber is McIlroy al jarenlang een trouwe klant van Bose.

“Ik kies altijd voor Bose omdat ik altijd de best mogelijke geluidskwaliteit zoek”, verklaart McIlroy. “Bose-producten zijn anders. En Bose is anders. Ze weken hard aan hun innovaties, ze zijn onconventioneel en ze willen erg graag dingen doen die nog niet eerder zijn gedaan, net als ik.”

“Rory is een atleet die maar één keer per generatie opstaat,” aldus Bob Maresca, president van Bose Corporation. “Net als miljoenen fans over de hele wereld zijn we onder de indruk van zijn talent en zijn passie. We weten dat zijn passie niet alleen op de baan van betekenis is. Hij houdt ook van muziek, net als wij, en we vinden het geweldig hoe hij strijdt én ontspant.”

Dit is de eerste overeenkomst die McIlroy aangaat waarbij een merk voor consumentenelektronica betrokken is en hij zal alleen die Bose-producten die hij zelf gebruikt, steunen. “We willen dat Rory’s fans en onze klanten weten dat als ze over Bose horen van Rory, dat is omdat hij zelf iets heeft gekozen, en niet omdat wij iets voor hem hebben gekozen,” aldus Maresca.

Momenteel gebruikt McIlroy diverse Bose-producten, waaronder de SoundLink® mobiele luidspreker II, het Bose® VideoWave® II-entertainmentsysteem, de Bose® QuietComfort® 15 akoestische ruisonderdrukkende hoofdtelefoons en de Bose® MIE2i mobiele headset.

“Ik ben echt een hoofdtelefoonman,” verklaart McIlroy. “Een de Bose-hoofdtelefoons waren voor mij het beste. Ik gebruik in-ear-hoofdtelefoons als ik train en de ruisonderdrukkende hoofdtelefoons als ik onderweg ben. Of ik nou motivatie nodig heb of me gewoon wil ontspannen, dan pak ik Bose. Deze hoofdtelefoons heb ik altijd bij me.”

De overeenkomst werd afgerond nadat McIlroy de R&D-vestiging van Bose in Framingham, Massachusetts had bezocht, bij het hoofdkantoor van het bedrijf. “Rory moest zien hoeveel waarde we hechten aan research,” licht Maresca toe. McIlroy vertelde dat hij nu begrijpt waarom en op welke manier Bose-producten in zo'n drukke markt kunnen uitblinken. “Ze zijn gedreven. Ze vernieuwen. Zij doen de investeringen om de concurrent voor te blijven. En daar herken ik me wel in.”

Over Rory McIlroy

McIlroy had een fantastisch jaar achter de rug: in 2012 werd hij 's werelds nummer 1 golfer met vijf mondiale zeges, een Ryder Cup-overwinning voor Team Europe en met talloze titels in de PGA-toernooien en de Europese PGA-toernooien. Tot zijn vijf mondiale zeges in 2012 behoren zijn tweede Major Championship-overwinning (PGA Championship) en twee PGA-beslissingstoernooien (Deutsche Bank Championship en BMW Championship). Hij won de 2012 PGA Championship met de grootste voorsprong in de geschiedenis van dit evenement.

McIlroy en Tiger Woods zijn de enige twee actieve spelers jonger dan 40 met meerdere Major-zeges.

McIlroy sleept ook de 2012 U.S. PGA “Tour Player of the Year”-award in de wacht en was zowel voor de PGA Tour als de PGA European Tour de best verdienende speler in 2012. Als kroon op een geweldig seizoen, zowel in sportief opzicht als qua verdiensten, won hij het DP World Tour Championship en werd hij de op een na jongste atleet die de nummer 1-positie bereikte op de wereldranglijst van golfers. McIlroy heeft 10 wereldzeges op zijn palmares waaronder twee Major Championships.

Over Bose Corporation

Bose Corporation werd in 1964 opgericht door dr. Amar G. Bose, toen professor elektrotechniek aan het Massachusetts Institute of Technology. Vandaag is het bedrijf vooral bekend om zijn audiosystemen, maar het onderzoek van het bedrijf heeft ook geresulteerd in producten buiten het terrein van de audio. Bose-uitvindingen hebben de prestaties verbeterd van:

• Luidsprekers
  • Home-entertainmentsystemen
  • Muzieksystemen in de auto, ontworpen voor de binnenakoestiek van iedere automodel (geïntroduceerd door Bose)
  • Ruisonderdrukkende headsets voor piloten en particulieren (geïntroduceerd door Bose)
  • Hoofdtelefoons en headsets voor muziek
  • Geluid in publieke ruimten
  • De productie van geluid voor musici die elektrische versterking van hun instrumenten willen
  • Materiaaltests en duurzaamheidssimualtie-instrumenten voor biomedische, industriële en commerciële toepassingen
  • Ophangsystemen voor zware vrachtwagens

Bose Corporation