Batterijproducent Hithium gaat leveren aan ESS-ontwikkelaar Perfect Power

Signing ceremony site Left: CEO of Perfect Power, Anthony (Tony) Maselli; Right: Chairman of Hithium, Jeff Wu (Photo: Business Wire)

XIAMEN, China--()--Fabrikant van stationaire batterijen Hithium heeft een nieuwe samenwerkingsovereenkomst aangekondigd met de ontwikkelaar van energieopslagprojecten, Perfect Power LLC, die voornamelijk actief is in Texas en Californië. De partner heeft een overeenkomst getekend waarbij Hithium 1 GWu aan batterijproducten gaat leveren die naar verwachting op de markten van de partner zullen worden ingezet. De twee bedrijven ondertekenden het MOU op het hoofdkantoor van Hithium in Xiamen, China.

Onder leiding van Anthony Maselli en een ervaren team met meer dan 2.000 MWu aan ESS-projecten in bedrijf in de Verenigde Staten, zal Perfect Power zijn activiteiten verbeteren met geavanceerde technologie voor energieopslag en energieopwekking, ontworpen om te integreren met het lokale nutsnetwerk.