Lenovo Group: financiële resultaten voor het hele jaar 2022/23

Lenovo levert stabiele winstgevendheid in jaar van versnelde transformatie

HONG KONG--()--Lenovo Group (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) heeft vandaag de resultaten voor het hele jaar bekendgemaakt. De groep rapporteerde een omzet van USD 62 miljard en een nettowinst van 1,6 miljard dollar, of 1,9 miljard dollar op basis van niet-Hong Kong Financial Reporting Standards (HKFRS)[1] . De winstgevendheid was stabiel met een brutomarge en operationele marge die beide het hoogste niveau in 18 jaar bereikten en een nettomarge buiten de HKFRS die van jaar tot jaar gelijk bleef. Terwijl de inkomsten van de groep werden beïnvloed door de zwakte op de apparatenmarkt, bereikten de inkomsten uit niet-pc-activiteiten een recordhoogte van liefst bijna 40% in het boekjaar, aangedreven door Lenovo's gediversifieerde groeimotoren in de vorm van de Solutions and Services Group (SSG) en de Infrastructure Solutions Group (ISG) die hun omzet zagen groeien tot recordhoogtes van respectievelijk USD 6,7 miljard en USD $9,8 miljard, een stijging van 22% en 37% ten opzichte van dezelfde periode in het voorgaande jaar.

Hong Kong – Angela Lee, angelalee@lenovo.com, +852 2516 4810
Londen – Charlotte West, cwest@lenovo.com, +44 7825 605720