Meer publieke bedrijven gaan klimaatverplichtingen aan, maar de termijn om de opwarming te beperken tot 1,5°C krimpt opnieuw

• Bijna de helft van de mondiale publieke bedrijven heeft nu een decarbonisatiedoelstelling vastgesteld, maar slechts 17% van die doelstellingen zou in overeenstemming zijn met de doelstelling van 1,5°C temperatuurstijging
  • Het wereldwijde emissiebudget van beursgenoteerde bedrijven om de temperatuurstijging te beperken tot 1,5°C loopt in oktober 2026 af
  • Analyse van wereldwijde particuliere bedrijven toont aan dat zij een lagere koolstofintensiteit hebben dan hun publieke tegenhangers

NEW YORK--()--Het aantal mondiale publieke bedrijven dat klimaatverbintenissen aangaat, is dit jaar gestaag toegenomen, maar deze doelstellingen variëren aanzienlijk in omvang en ambitie, volgens de meest recente MSCI Net-Zero Tracker, een graadmeter voor de vooruitgang op het gebied van klimaatverandering van de publieke bedrijven binnen de MSCI All Country World Investable Market Index (ACWI IMI)1.

Media-aanvragen
PR@msci.com
Melanie Blanco +1 212 981 1049
Tina Tan +852 2844 9320