ClickHouse lanceert cloudaanbod voor 's werelds snelste OLAP-databasebeheersysteem

ClickHouse, gebruikt door Cloudflare, Adevinta, Uber en duizenden andere bedrijven, vandaag beschikbaar als cloudaanbod - ClickHouse Cloud

Serie B-uitbreidingsfinanciering met Thrive Capital Investment

- ClickHouse Cloud voldoet aan SOC 2 Type II zodra het algemeen beschikbaar komt

- ClickHouse neemt Arctype IP en team over, waardoor de nieuwe SQL-console gelanceerd kan worden

- Meer dan 100 betalende klanten gebruiken ClickHouse Cloud tijdens de bètafase van twee maanden

ClickHouse Cloud SQL console (Graphic: Business Wire)

SAN FRANCISCO--()--Vandaag heeft ClickHouse, Inc, makers van het Online Analytical Processing (OLAP)-databasebeheersysteem, de algemene beschikbaarheid aangekondigd van hun nieuwste aanbod, ClickHouse Cloud, een razendsnelle cloudgebaseerde database die inzichten en analyses voor moderne digitale ondernemingen vereenvoudigt en versnelt. Daar er geen infrastructuur hoeft te worden beheerd, ontkoppelt de ClickHouse Cloud-architectuur opslag en rekenkracht en schaalt deze automatisch om tegemoet te komen aan moderne workloads, zodat gebruikers hun clusters niet hoeven te dimensioneren en af te stemmen om razendsnelle querysnelheden te bereiken. Deze lancering omvat een groot aantal nieuwe productfuncties die de veiligheid, betrouwbaarheid en bruikbaarheid van ClickHouse Cloud verbeteren.

Met ClickHouse-technologie kan een bedrijf zijn gegevens vrijwel in realtime omzetten in inzichten en innovatie, of het nu een bank is die fraude probeert op te sporen of een streamingdienst die de volgende blockbuster volgt. Nu elk modern bedrijf afhankelijk is van enorme hoeveelheden gegevens, wordt de mogelijkheid om in milliseconden inzichten te verkrijgen uit petabytes aan gegevens van cruciaal belang. Met de lancering van ClickHouse Cloud, beschikbaar op zowel www.clickhouse.com als via de AWS Marketplace, heeft elk bedrijf voor het eerst on-demand toegang tot deze technologie.

ClickHouse Cloud is klaar voor productie met tal van nieuwe functies, waaronder SOC 2 Type II-compliance en uptime-SLA's voor productieworkloads, met een openbaar vertrouwenscentrum en statuspagina die klanten zekerheid bieden bij het bouwen van missiekritieke, op gegevens gebaseerde apps op de service. Na de succesvolle overname van database-client Arctype zullen gebruikers profiteren van een nieuwe SQL-console waarmee ze hun databases eenvoudig kunnen verbinden, verkennen en doorzoeken.

"Het voordeel van ClickHouse is snelheid en eenvoud, en ClickHouse Cloud tilt dat naar een nieuw niveau, waardoor bedrijven een service kunnen starten en gegevens kunnen analyseren voor een fractie van de kosten van andere oplossingen op de markt," aldus Aaron Katz, CEO van ClickHouse. "In slechts een paar maanden tijd heeft de ClickHouse Cloud-bèta meer dan 100 klanten en duizenden nieuwe gebruikers opgeleverd, verspreid over ontwikkelaars, data-analisten, marketing en andere kritieke bedrijfsgebieden waar gegevens worden geanalyseerd en opgeslagen."

"ClickHouse Cloud sluit aan bij onze wens om onze ontwikkelaars in staat te stellen om binnen enkele dagen van concept naar levering voor toepassingsscenario's op basis van realtime analyses te gaan, waardoor de productinnovatiecyclus drastisch wordt versneld. We zijn verheugd om samen te werken met ClickHouse Cloud als het gaat om prestaties, schaalbaarheid en beveiliging," stelt Eyal Manor, Chief Product Officer van Twilio.

Meer dan 100 betalende klanten hebben ClickHouse Cloud al geaccepteerd tijdens de bètafase van twee maanden en ervaren de mogelijkheid om zich te concentreren op het ontwikkelen van bedrijfskritische data-applicaties zonder de last van operationele middelen.

Bovendien voegt het serverloze, productieklare ClickHouse Cloud-aanbod een laag toe die is geoptimaliseerd voor gebruiksscenario's voor ontwikkeling. Dit is afgestemd op kleinere workloads en erkent het belang van goedkopere services die snelle prototyping van nieuwe functies en dataproducten mogelijk maken. Een gebruiker kan nu ClickHouse Cloud ontwerpen, modelleren en ermee experimenteren ter voorbereiding op een volledige productie-implementatie.

Naast deze fundamentele productaankondigingen is ClickHouse verheugd om zijn marktkansen, team en bedrijfsmodel verder te valideren na nieuwe investeringen van de toonaangevende technologie-investeerder Thrive Capital, als een uitbreiding op zijn Serie B. Deze financiering zal verdere investeringen in technologie ondersteunen en ClickHouse in staat stellen door te gaan met het opbouwen van zijn wereldwijd toonaangevende team van software-engineers.

"ClickHouse biedt de meest efficiënte database voor snelle en grootschalige analyses," merkte Avery Klemmer, een investeerder bij Thrive Capital, op. "We hebben dit team al lange tijd bewonderd en zijn enthousiast om met hen samen te werken bij de lancering van ClickHouse Cloud voor een nog breder publiek."

Over ClickHouse

ClickHouse is 's werelds snelste en meest resource-efficiënte online analytische kolomgeoriënteerde databasebeheersysteem. Nu aangeboden als een veilig en schaalbaar serverloos aanbod in de cloud, stelt ClickHouse Cloud iedereen in staat om moeiteloos te profiteren van efficiënte realtime analytische verwerking. Meer informatie op clickhouse.com.

Nick Peart
VP, Marketing