Monument Re neemt portfolio van Zurich International Life Limited over

HAMILTON, Bermuda--()--Monument Re heeft vandaag aangekondigd dat het een overeenkomst heeft bereikt met Zurich International Life Limited (‘ZILL’) voor de overname van de gesloten boekportfolio van de levensverzekeringsactiviteiten voor de lange termijn van Zurich International Life Limited in Singapore. Nadat Monument International Life Assurance Company Limited (‘MILAC’) met succes een verzekeringslicentie van Singapore heeft ontvangen op 27 mei 2022 gaan de vestigingenportfolio en werknemers van ZILL Singapore over naar de nieuwe Singaporese vestiging van MILAC na ontvangst van de rechterlijke en regelgevende goedkeuringen op het eiland Man en Singapore.

Reginald Peacock, CEO van Zurich Singapore, zei: “Zoals in elk bedrijf zullen we altijd zoeken naar manieren om te verbeteren en naar mogelijkheden om ons bedrijf te optimaliseren op een respectvolle manier voor onze klanten, partners en werknemers. Wees gerust dat geen enkel ander bedrijf buiten onze portfolio met langlopende levensverzekeringen in Singapore essentiële gevolgen zal ondervinden en we blijven toegewijd aan het bedienen van al onze bestaande klanten en partners.”

Manfred Maske, CEO van Monument Re, voegt toe: “We zijn verheugd overeenstemming te hebben bereikt met ZILL om dit bedrijfsonderdeel, onze tweede transactie met de bredere Zürich-groep, over te nemen. Deze transactie vertegenwoordigt een belangrijke stap in de groei- en consolidatiestrategie van Monument door onze aanwezigheid op het eiland Man te versterken en tegelijkertijd onze aanwezigheid op de markt van Singapore te vestigen.”

“We zijn verheugd dat we deze overeenkomst met ZILL hebben bereikt. Door deze portefeuille over te nemen, kan MILAC zijn eerste voetafdruk op de Aziatische markt veiligstellen en onze groei- en consolidatiestrategie uitvoeren. We kijken ernaar uit om het overdragende personeel in Singapore vanaf de overdrachtsdatum te verwelkomen bij MILAC en de bredere Monument Re-groep”, zei Jeffrey More, CEO van MILAC.

Monument Re Limited is een herverzekeraar van levensverzekeringen en een verzekeringsholding met een aanwezigheid in Bermuda, Ierland, België, Luxemburg, het eiland Man en Guernsey, met filialen in Spanje, Italië en Duitsland. Monument Re opereert als herverzekeraar en verwerver van vermogensintensieve Europese portefeuilles. Via deze strategie neemt Monument Re op eigendommen gebaseerde risico’s aan binnen zijn risicobehoefte en beheert het deze activiteiten of portfolio's efficiënt.

Monument Re staat onder groepstoezicht van de Bermuda Monetary Authority.

Monument International Life Assurance Company Limited is een verzekeringsmaatschappij op het eiland Man die wordt gereguleerd door de Isle of Man Financial Services Authority en voor 100% eigendom is van Monument Re Limited. Het heeft een vestiging in Singapore voor zijn activiteiten op het eiland Man (en is daarom onderworpen aan de regelgeving op zowel het eiland Man als Singapore).

Zürich International Life Limited biedt levensverzekerings-, beleggings- en beschermingsproducten en maakt deel uit van de Zurich Insurance Group. Zurich International Life Limited is volledig geautoriseerd onder de Isle of Man Insurance Act 2008 en wordt gereguleerd door de Isle of Man Financial Services Authority.
Geregistreerd op het eiland Man met nummer 20126C.

Maatschappelijke zetel: Zurich House, Isle of Man Business Park, Douglas, Isle of Man, IM2 2QZ, Britse eilanden.
Telefoon +44 1624 662266
Fax +44 1624 662038
www.zurich.com

Zurich International Life Limited, vestiging Singapore, dat is geregistreerd (registratienummer: T05FC6754E) als een buitenlands bedrijf geregistreerd in Singapore.
Vestigingsadres: Singapore Land Tower, #29-05, 50 Raffles Place, Singapore 048623.
Telefoon: +65 6876 6750
Fax: +65 6876 6751

Zurich Insurance Group (Zürich) is een toonaangevende multi-line verzekeraar die meer dan 55 miljoen klanten bedient, zowel mensen als bedrijven, in meer dan 210 landen en regio’s. Zürich is 150 jaar geleden opgericht en transformeert verzekeringen. Naast het bieden van verzekeringsbescherming, biedt Zürich in toenemende mate preventiediensten aan, zoals diensten die het welzijn bevorderen en de klimaatbestendigheid vergroten.

Zürich weerspiegelt zijn doel om ‘samen een betere toekomst te creëren’ en streeft ernaar een van de meest verantwoordelijke en invloedrijke bedrijven ter wereld te zijn. Het streeft naar een netto-nul-uitstoot tegen 2050 en is een van ’s werelds meest duurzame verzekeraars, zoals blijkt uit de Wereldwijde beoordeling van duurzaamheid van bedrijven van S&P. In 2020 lanceerde Zürich het Zürich Forest-project om herbebossing en herstel van de biodiversiteit in Brazilië te ondersteunen.

De Groep heeft ongeveer 56.000 werknemers en heeft het hoofdkantoor in Zürich, Zwitserland. De Zurich Insurance Group Ltd (ZURN), is genoteerd aan de SIX Swiss Exchange en heeft een level I American Depositary Receipt (ZURVY)-programma, dat ‘over-the-counter’ wordt verhandeld op OTCQX. Meer informatie is beschikbaar op www.zurich.com.

Voor meer informatie:

Ga voor meer informatie naar www.monumentregroup.com of neem contact op met Fiona Davies op info@monumentregroup.com.

Fiona Davies, info@monumentregroup.com

Fiona Davies, info@monumentregroup.com