Techstars voert de inspanningen op het Europese continent op met de lancering van twee nieuwe acceleratorprogramma's in Parijs en Stockholm

Een investeerder in beginnende startups is van plan te investeren in 100+ Europese startups in 2022, volgend op de sluiting van een fonds van $ 150 miljoen

• Voor de acceleratorprogramma's in Paris en Stockholm zullen 36 startups worden geselecteerd die elk tot $ 120k financiering ontvangen
  • De programma's zullen volledig door Techstars worden gefinancierd na de sluiting van een overingeschreven fonds van $ 150 miljoen
  • Techstars is van plan om in 2022 via programma's in 7 landen in meer dan 100 Europese startups te investeren
  • De inschrijvingen openen vandaag; meedingende oprichters van bedrijven kunnen hier inschrijven

A Techstars Accelerator Office (Photo: Business Wire)

LONDEN--()--Techstars, het wereldwijde netwerk dat ondernemers helpt succes te hebben, maakt de lancering bekend van twee nieuwe acceleratorprogramma's in Parijs en Stockholm. De lancering toont de inzet van Techstars om te investeren in startuptalent in Europa, waar het van plan is in 2022 in meer dan 100 startups te investeren via haar diverse acceleratorprogramma's in zeven landen. Beide programma's worden volledig gefinancierd door Techstars, na de recente juli-sluiting van een nieuw fonds van $ 150 miljoen, dat bestemd is voor het ondersteunen van meer lokale ondernemers die op zoek zijn naar wereldwijde publiciteit.

De Parijse Techstars-accelerator en de Stockholm Techstars-accelerator zullen elk 12 startups per klasse accepteren die zullen profiteren van tot $ 120k financiering naast blijvende toegang tot Techstars uitgebreide netwerk van mentors, investeerders, alumni en ondernemingspartners. De Parijse accelerator zal per jaar met twee klassen werken, terwijl Stockholm in 2022 eenmaal actief zal zijn en vanaf 2023 twee keer per jaar. Inschrijvingen voor deze accelerators openen vandaag en sluiten op 1 december 2021, met de verwachting dat de eerste klassen van beide programma's op 21 maart 2022 van start gaan.

Inschrijvingen van startups van alle snelgroeiende sectoren, zowel B2B als B2C, worden geaccepteerd en succesvolle aanvragers hebben een sterk oprichtersteam dat technologie gebruikt om complexe problemen aan te pakken, met een duidelijke en schaalbare product-markt-fit.

De Parijse en Stockholm Techstars acceleratorprogramma's volgen op de recente benoeming van de in Frankrijk geboren CEO Maëlle Gavet in januari 2021. Gavet is een ervaren Franse ondernemer en voormalig leidinggevende bij Compass en Booking.com en zijn ervaring bij het opschalen van bedrijven in geheel Europa zal Techstars van dienst zijn bij haar missie om meer ondernemers op meer plaatsen te helpen bij het veranderen van de wereld, via toegang tot kapitaal en een mondiaal netwerk.

Techstars werkt momenteel voor 47 accelerators in 33 steden en 12 landen over de hele wereld, en terwijl het eerder samenwerkte met ondernemingspartners voor een in Parijs gevestigde accelerator, betekent de Techstars-accelerator in Stockholm hun eerste onderneming in Zweden, terwijl het bedrijf uitkijkt naar uitbreidingskansen in geheel Europa. Sinds 2009 en 2010 heeft het bedrijf duizenden ondernemers in respectievelijk Parijs en Stockholm, actief ondersteund door het hosten van meer dan 90 Techstars startup-weekendprogramma's in beide steden, in nauwe samenwerking met plaatselijke ecosysteemleiders. Daarnaast werkt Techstars in Europa aan programma's in Londen, Amsterdam, Berlijn, Oslo en Turijn.

Sinds haar start in 2006 heeft Techstars in 2589 bedrijven geïnvesteerd, die nu een gecombineerde marktkapitaalwaarde hebben van $ 220,1 miljard. Het bedrijf telt 15 unicorns onder de acceleratorgeslaagden, waaronder DigitalOcean, Chainalysis, PillPack en SendGrid. Techstars investeert in circa 500 startups en zet circa $ 130 miljoen per jaar in, waardoor het qua omvang wereldwijd behoort tot de grootste investeerders in snelgroeiende jonge bedrijven.

Maëlle Gavet, CEO van Techstars, zei: “We geloven in de kracht van lokale ecosystemen en dat levensveranderende ideeën van overal in de wereld kunnen komen - je hoeft niet in Silicon Valley te zijn om succes te hebben. Bij Techstars maken we kennis met de oprichters waar zij zijn en gebruiken we onze lokale netwerken om hen toegang te geven tot kapitaal van wereldklasse en investeringskansen die zij anders niet zouden hebben. Parijs en Stockholm zijn twee van de snelstgroeiende maar nog onderbediende techhubs in Europa, en we weten dat daar enorm veel talent is dat klaar staat om te worden aangewend.”

Aanvragen om in te schrijven bij de Parijse Techstars-accelerator en de Stockholm Techstars-accelerator kunnen nu worden ingestuurd.

Over Techstars

Het Techstars wereldwijde netwerk helpt ondernemers succes te hebben. Opgericht in 2006 begon Techstars met drie simpele ideeën—ondernemers zorgen voor een betere toekomst voor iedereen, samenwerking stuurt innovatie en geweldige ideeën kunnen van overal komen. We zijn nu op een missie om iedereen op de planeet in staat te stellen bij te dragen aan en voordeel te halen uit het succes van ondernemers. Naast werken aan acceleratorprogramma's en inzetten van kapitaalfondsen doen we dit door het verbinden van startups, investeerders, bedrijven en steden, om voorspoedig groeiende startupgemeenschappen te helpen opbouwen. Techstars heeft in meer dan 2589 bedrijven geïnvesteerd, met een gecombineerd marktkapitaal van ruim $ 220,1 miljard. www.techstars.com

Ballou PR
Fiona Houston: +44 7935 105 338