NanoTemper betreedt eiwitproductiemarkt met Andromeda en helpt Biopharma en CRO’s de efficiëntie van expressiescreening voor membraaneiwitten te verhogen

Andromeda (Photo: Business Wire)

SOUTH SAN FRANCISCO, Californië--()--NanoTemper Technologies, bekend om het creëren van biofysische hulpmiddelen die uitdagende karakteriseringen aanpakken, betreedt de markt voor eiwitproductie met de introductie van Andromeda, een instrument dat optimale expressieniveaus en thermische stabiliteit van recombinante membraaneiwitten in ruwe lysaten – iets wat onhaalbaar is met de momenteel beschikbare methoden of technologieën op zich. Als gevolg hiervan verhoogt Andromeda de efficiëntie van eiwitproductieteams bij CRO’s en Biopharma, die nu veel sneller en met de meest stabiele eiwitten tot zuivering komen omdat ze inzicht hebben in thermische stabiliteit tijdens expressiescreening.

“Eiwitproductieteams beloven hoogwaardige recombinante eiwitten te leveren, en wanneer affiniteitsscreeningcampagnes of kristallisatieprotocollen mislukken, ligt de schuld meestal bij hen. Andromeda helpt hen die belofte sneller en efficiënter waar te maken”, zegt Stefan Duhr, co-CEO van NanoTemper.

John Valdez
john.valdez@nanotempertech.com