c-LEcta zet zijn groei voort in 2020 en verhoogt zijn EBITDA boven het gemiddelde

• DENARASE is de belangrijkste groeimotor met toepassingen in gen- en celtherapie en vaccinproductie
  • De omzet voor 2020 overschrijdt voor het eerst de grens van 10 miljoen euro
  • EBITDA-marge in het bereik van dubbele cijfers in 2020
  • Zeer sterke omzetgroei en een verdere stijging van de EBITDA-marge verwacht voor 2021

An employee of c-LEcta operates a system for the production of enzymes. Through the strategic approach of a product company c-LEcta positions itself for future growth. Photo: c-LEcta / Eric-Kemnitz.com (Photo: Business Wire)

LEIPZIG, Duitsland--()--c-LEcta, een wereldwijd actief biotechnologiebedrijf met technologisch leiderschap op het gebied van enzymtechniek en bioprocesontwikkeling, zette zijn groei in 2020 met succes voort in wat over het algemeen een uitdagend jaar bleek te zijn. Naast het verhogen van de omzet tot meer dan 10 miljoen EUR, wordt dit jaar al een EBITDA-marge verwacht in de dubbele cijfers. Het management verwacht ook een stijging van de omzet en de EBITDA-marge in 2021. Dit is te danken aan goed gevulde orderboeken en snelgroeiende producten.

cometis AG
Matthias Kunz