IDEMIA en Rocker Partner bieden F.CODE de eerste biometrische kaart in Zweden

(Photo: Business Wire)

COURBEVOIE, Frankrijk--()--IDEMIA, de wereldleider op het gebied van verbeterde identiteit, heeft een deal gesloten met Rocker, een blue-chip Zweedse FinTech en bankuitdager, om de veiligheid van contactloze betalingen te verbeteren. IDEMIA’s F.CODE biometrische betaalkaarten zullen in het eerste kwartaal van 2021 een proof of concept ondergaan bij Rocker-klanten.

Tijdens de pandemie is de wereldwijde vraag naar oplossingen voor contactloos betalen enorm gestegen. Bankuitdager Rocker, een Zweedse FinTech van topklasse met Schibsted als grootste aandeelhouder, werkt samen met IDEMIA, de wereldleider op het gebied van Augmented Identity, om hun eerste biometrische card proof of concept in Noord-Europa uit te voeren. Betalingen met de kaart worden in de winkel gecontroleerd op vingerafdrukken.

Press contact:

IDEMIA