Shape Therapeutics onthult AAVid™ Capsid Discovery Platform en identificatie van nieuwe weefselspecifieke AAV-varianten, waarmee een fundamentele uitdaging in gentherapie wordt opgelost

Kernboodschappen:

• Het AAVid TM -platform screent enorme diversiteitsbibliotheken van meer dan 1 miljard unieke AAV-capsidevarianten in één campagne voor optimaal tropisme en maakbaarheid.
  • ShapeTX bevestigt de identificatie van nieuwe tropische AAV5-varianten voor de lever.
  • Gegevens gepresenteerd op de 2e RNA Editing Summit, 1-3 december 2020, door David J.Huss, Ph.D., Vice President en Head of Research bij ShapeTX.

Seattle--()--Form Therapeutics, Inc. (ShapeTX), een bedrijf voor gentherapie van de volgende generatie met een toonaangevend technologieplatform voor RNA-targeting, heeft vandaag de onthulling aangekondigd van het AAVidTM-platform voor het ontdekken van capside en de resultaten van de eerste AAV5-variantenbibliotheek in een selectiecampagne voor niet-menselijke primaten.

Shape Therapeutics, Inc.
Investors & Media