Eaton benoemt Bo Yang tot president van Vehicle Group en eMobility, APAC Region

Eaton has named Bo Yang president of Vehicle Group and eMobility for the APAC region. (Photo: Business Wire)

GALESBURG, Mich.--()--Energiebeheerbedrijf Eaton heeft vandaag aangekondigd dat Bo Yang is benoemd tot president, APAC, Vehicle Group en eMobility. In deze nieuwe functie zal hij gevestigd zijn in Shanghai, China, en zal hij blijven rapporteren aan João Faria, president, Vehicle Group, Eaton. Yang zal zijn verantwoordelijkheden voor de auto- en eMobility-activiteiten uitbreiden tot de hele APAC-regio, met direct toezicht op de activiteiten, verkoopprestaties, marktontwikkeling en omzetgroei.

“Bo’s heeft een enorme impact gehad op ons bedrijf sinds hij bij Eaton kwam,” zei Faria. “Zijn bewezen staat van dienst, gecombineerd met zijn wereldwijde ervaring, marktkennis en technische expertise, maken hem de juiste persoon voor deze functie.”

Yang kwam in januari 2019 bij Eaton’s Vehicle Group als vice-president en algemeen manager van China voor de Vehicle Group en eMobility. Voorafgaand aan zijn tijd bij Eaton werkte Yang voor BorgWarner, waar hij algemeen directeur Emissions & Thermal Systems was in China. Hij werkte ook 14 jaar bij Navistar in de Verenigde Staten en China, waar hij verschillende leidinggevende functies bekleedde. Hij begon zijn carrière bij de Ford Motor Company als onderzoeksingenieur in Detroit, Michigan.

Thomas Nellenbach
thomasjnellenbach@eaton.com